Skip to main content

LS

 

Heb bij jullie een abonnement Alles in een standaard, hier zit gratis een abonnement voor Digitenne bij.

Nu betaal ik al jaren voor twee ontvangers, als ik jullie voorwaarde lees van Digitenne dan zit er bij een abonnement een gratis ontvanger.

Hoe kan het dan dat ik voor twee stuks moet betalen, als je iets gratis aanbied moet dit ook gratis zijn.

Ander bied je iet gratis aan maar je kan het niet gebruiken, zonder dat je kosten maak, dat is niet gratis.

Dat ik voor het tweede kasje moet betalen begrijp ik wel.

Vroeger had ik twee kasjes en een kaart en deze nam ik elke keer mee, dat was nog te doen maar om elke keer het kasje mee te nemen is niet te doen.

 

Is het ook mogelijk om deze ontvangers te kopen, of kan ik deze ook elders kopen, als ik ga zoeken op een Digitenne ontvanger kosten deze nog geen € 100,00.

Nu betaal ik elk jaar € 60,00 per kastje, en dat stop niet, heb nu al inmiddels bijna € 500,00 betaald voor deze twee kastjes.

 

Overigens de ontvangst met de oude kastjes was beter dan de nieuwe, heb nu meer storing.

Of kan dat aan de antenne liggen.

Heb destijds wel een nieuw kastje ontvangen maar geen nieuwe antenne.

 

Wat ik ook niet begrijp is dat er geen E-mail gestuurd kan worden naar de afdeling klantenservice.

Dat de klachten allen maar via Chad of telefoon kan.

 

Gratis en “gratis” zijn twee dingen, bij jou alles in 1 abonnement krijg je 1 (of als je bepaald abbo hebt meerdere) STB kastje(s) inbegrepen in het abonnement.

Neem je nu een Digitenne abonnement betaal je 18 euro waarbij 1 kastje is inbegrepen, want "gratis” bestaat niet.

Als je nu Digitenne bij je alles in 1 abonnement, of welk abonnement je ook hebt, neemt betaal je alleen de kosten van de huur voor het kastje, net zoals het zou zijn als je een extra TV box neemt op je thuis aansluiting, die bekende 5 euro per kastje.

En je kan een kastje kopen, je zal er alleen geen gebruik van kunnen maken met Digitenne van KPN, misschien dat de vrij te ontvangen zenders gaat lukken, maar daar ben ik geen ervaringen-deskundige in.

En welke antenne heb je nu in gebruik, de oudere kunnen worden vervangen door het nieuwste exemplaar, even een reactie van de mod afwachten, als je dan alvast je gegevens in de forum profiel vermeld en onder het kopje extra de CAS-ID's van de Digitenne tuners komt dat snel voor elkaar.

En waarom geen e-mail, veel te inefficiënt en een verwachtingspatroon die nooit waargemaakt kan worden, als men dan een vraag stelt verwacht men snel antwoord terwijl dit dagen kan duren doordat er ook veel “meuk” op die adressen binnen komt en alles toch nagelopen moet worden, simpel kosten baten analyse.


Hallo @Robea ,

Als  je nog geen Funke V5 antenne hebt, dan stuurt KPN jou gratis deze antenne. De Funke V5 werkt duidelijk beter dan de oudere types. 
 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 

 

Wat betreft de kosten : 

Heb je Digitenne in combinatie met interactieve tv dan betaal je niet voor het abonnement maar alleen voor de ontvangers. Wel betaal je meer dan vroeger met het oude systeem. Als je toe een kooptuner had, betaalde je daarvoor geen huur. Tegenwoordig is het niet meer mogelijk om een ontvanger te kopen voor het kijken naar het betaalde aanbod van Digitenne. 

Wel kun je jouw abonnement maandelijks stopzetten als je bv een aantal maanden geen gebruik maakt van een ontvanger op een camping. Als het kampeerseizoen dan weer begint, dan activeer je weer een extra ontvanger. 

 


Dus je geeft iets gratis en moet wel kosten maken om dit te gebruiken.

Is wel raar.

en de kasjes huur is ook een goede bron van inkomsten, deze hebben ze er binnen een jaar uit.

heb nu al bijna € 500, betaald aan huur, en dat gaat maar door.

Overweeg toch om iet ander te zoeken. 


Succes met zoeken, een alternatief hoeft niet zo moeilijk te zijn, een chromecast en streamen vanaf de iTV app is een goedkoper alternatief.

Enige andere mogelijkheid is een schotel, ben je nog meer kwijt tenzij er natuurlijk een vaste verbinding ligt, dan zijn de keuzes reuze op die locatie, zul je alleen een abonnement moeten afsluiten en dat word ook er ook niet goedkoper op, en je hebt zeker geen 100 maanden 5 euro betaald voor die ontvanger, zolang is de koop tuner nog niet uitgefaseerd, dat is pas iets meer dan 2 jaar. dus globaal een 25 maanden.:wink:

 


Hoi @Robea, welkom. 

@Doornekamp33 legt het volgens mij ontzettend goed uit! Ik ben bang dat jij twee dingen door elkaar haalt. Je kan een los Digitenne abonnement aanschaffen à 18 euro, daar zit dus één kastje "gratis” bij inbegrepen. Echter als jij gebruik wilt maken van Digitenne naast een internet abonnement, dan betaal je, net als voor digitale TV-ontvangers, huur over de ontvanger. We hebben de keuze gemaakt om de kosten voor de Digitenne licentie (het daadwerkelijke abonnement) te laten vervallen. 


Dus er word iets gratis aangeboden, maar je moet kosten maken om het te benutten.

en dan word er niet gesproken over de huur van de ontvangers.

en als ik 10 jaar Digitenne heb betaal ik €600 huur voor een kastje wat de KPN nog geen €75 kost


LS

heb op de meeste vragen wel een reactie ontvangen, maar hep nog geen uitleg mogen ontvangen over de kosten van de Digitenne kastjes.

deze kosten niet meer dan € 100,00, betaal al jaren € 5,00 per maand. dit is volgens mij ook een aardig verdien model.

sins ik het nieuwe kastje heb ontvangen is de ontvangst slechter, nu lees ik dat er aangeraden word om een nieuwe buiten antenne te kopen.

het is wel raar dat de KPM iets veranderd en ik een nieuwe antenne moet kopen.

 

met vriendelijk groet:

Rob van Kuik 

 

Admin: bericht samengevoegd met je eerdere topic en privégegevens verborgen


 

sins ik het nieuwe kastje heb ontvangen is de ontvangst slechter, nu lees ik dat er aangeraden word om een nieuwe buiten antenne te kopen.

het is wel raar dat de KPM iets veranderd en ik een nieuwe antenne moet kopen.

 

 

@Robea

Waar lees je dat je moet betalen voor een betere antenne? Als je nu last hebt van een slechte ontvangst en je gebruikt nog een oud model antenne, dan wordt jouw antenne gratis vervangen voor de nieuwste en goed werkende antenne, de Funke V5. 

(Zie ook mijn eerste reactie in dit topic) 

Wat heb je nu voor type antenne? 

Zou je het Forum profiel  willen aanvullen met naam, postcode + huisnummer, en klantnummer? Deze gegevens zijn alleen zichtbaar voor jou en KPN moderators. En geef hier even een seintje wanneer dit gedaan is. 


Heb inmiddels mijn gegevens aangepast.

 

Rob


@Robea 

Heb je deze antenne of een ouder type? 

 


De oude grijze.


Gebruik je die antenne binnen of buiten?


de Digitenne kastjes. deze kosten niet meer dan € 100,00

betaal € 5,00 per maand. dit is volgens mij ook een aardig verdien model.

Die € 5 per maand is niet alleen decoderhuur. Je gebruikt toch ook het netwerk? Dat heeft kpn ook niet bepaald niks gekost. Die zenders en signalen zitten niet vanzelf in de lucht. Uitgebreid net van zendinstallaties. Contracten voor inkoop v.d. zenders; kpn betaalt bv maandelijks aan RTL, Talpa en Discovery group e.a. Dan is € 5 per maand per ontvanger toch eigenlijk niet veel.

Ook bij een kooptuner betaalde je de laatste 10 jaar € 5 per maand. Ook daar…. het netwerk en inkoop zenders.


Die grijze antenne gebruik ik buiten


Die grijze antenne gebruik ik buiten

OK , er komt hier vanzelf een moderator langs. 


Hoi @Robea,

Er is een nieuwe antenne naar jou onderweg! houd je brievenbus in de gaten.


@Hanna_ 

Hopelijk compleet met de buitenantennemontageset.


@Noordzee

Ik heb het wel aangegeven, als deze niet mee geleverd wordt ga ik er voor @Robea achteraan.


En @Robea ?,

Heb je met de nieuwe antenne een betere storingsvrije ontvangst? 

 

 


Heb inmiddels een nieuwe buiten antenne mogen ontvangen, het ontvangst is stukken beter.

mijn dank daar voor.

Maar heb helaas nog geen antwoord op de huur voor het ontvangst kastje voor digitenne.

Er word een uitleg gegeven door Peter G deze geeft aan dat het versturen van het signaal en de zenderpakketten ook geld kosten.

Dat is onzin, digitenne wordt gratis aangeboden, dat ik dan wat huur moet betalen voor de ontvanger begrijp ik wel.

Maar dat is €60,00 per jaar, en dat gaat maar door, begrijp best dat er afschrijving op de kastjes zit en dat er ook wel eens een stuk gaat.

maar de werkelijke kosten van zo’n ontvanger ligt onder de €100,00.

 

Met vriedelijke groet:

Robea


Waar wordt beweerd dat het gratis wordt aangeboden?

Het zenderpark heeft miljoenen gekost, de uitzendrechten kosten ook heel veel geld. En de afdracht aan de zendereigenaren; zenders worden ingekocht en op maandbasis betaald. Het meeste van die 5 euro zit in gebruik van het netwerk/zenderpark.

In het oude systeem was het tot 2011 (!) zo dat je alleen voor de eerste Digitenne-ontvanger betaalde bij los Digitenne abonnement. Abonnee's uit die tijd (2006 - 2011) hadden het i.c.m. ITV inderdaad gratis TOT de omschakeling naar het nieuwe HD uitzendsysteem dat van okt. 2018 t/m 9 juli 2019 is uitgerold. Van af dat moment kost een Digitenne kastje i.c.m. ITV € 5 per maand.

Er staat nergens dat het gratis is, dus € 0. Er staat wel dat je € 5 per maand voor het gebruik betaalt. Dat is echt niet alleen maar voor het kastje zelf inderdaad.

KPN is een commercieel bedrijf. Alleen de zon komt voor niks op en onder. En regen krijgen we ook gratis.


Dat is wel raar, er word gratis iets aangeboden, en hoef alleen de ontvangers te huren.

Dan zeggen we dat we in de huur van de ontvanger van alles stoppen om de prijs te kunnen verantwoorden.

Als je digitenne gratis aanbiedt hoor daar de zenderpark en zendrechten allemaal in het abonnement te zitten.

Dan zou je alleen de kale huur voor de ontvangers betalen.

 

Robea


Het is zoals het is. Ben je het daar niet mee eens, als je er niet voor wilt betalen, dan mag je in dit land de Digitenne ontvanger gewoon weer opzeggen en ITV blijven gebruiken.
Ook daar betaal je € 5 per maand per ontvanger en OOK voor het gebruik van het ITV netwerk, niet alleen voor de ontvanger zelf. Net als bij Digitenne je betaalt voor het Digitenne-netwerk.

Gratis slaat op het feit dat je geen Digitenne abonnement à € 18 per maand betaalt…. Maar je betaalt wel € 5 per kastje huur (en gebruik netwerk, dat is het grootste deel van die 5 e.). KPN is geen liefdadigheidsinstelling: een miljoenen kostend zenderpark plaatsen en dat dan geheel gratis aanbieden… ik dácht het niet.