Skip to main content

Hi,

Ik heb nu al twee maanden interactieve televisie thuis. Thuis heb ik een smart televisie (Philips 65oled706) met een los KPN kastje die weer verbonden is aan de internet aansluiting. Dit is onze enige televisie en wij gebruiken het KPN kastje alleen voor de standaard zenders (NPO & RTL enz). 

Nu kwam ik er vandaag achter dat KPN digitenne aanbied (CS+ Module). Nu zie ik al een groot voordeel dat ik dan echt alleen de TV hoef te gebruiken, alleen nu zie ik niet echt de nadelen, behalve volgens mij : 

  • Geen mogelijkheid om te pauzeren; 
  • Werkt met een (ingebouwde) antenne ipv van ethernet kabel
  • Geen volledig zender aanbod in vergelijking tot interactive tv. 
  • ? Wellicht minder kwaliteit ? 

Nu is mijn vraag aan jullie beetje van 'wat zijn nog meer de voordelen & nadelen bij iTV & digitenne'. Voor mij is het grootste voordeel van digitenne dat ik geen KPN kastje meer heb, maar heeft wel weer als nadeel dat ik geen gebruik mee kan maken van de iTV app.

Wat is jullie mening hierover, of hebben jullie misschien andere alternatieve? 

De kwaliteit is uitstekend, bij goede ontvangst !

En dat is afhankelijk van vele factoren, woon je in een kelder of in een hooggelegen appartement ?

En hoe is de lijn naar de zender ? Daar kan veel verschil in zitten, in/rond de steden zijn er meerdere kleine zenders, in de buitengebieden een paar grote zenders

In welke omgeving woon je ongeveer ?

Een testje is eenvoudig te doen, met een losse ontvanger, (zonder abonnement)

Kom er maar in @Noordzee 


Als u geen interactieve tv heeft, en alleen digitenne, dan kost het 18 euro. Terwijl interactieve tv 10 euro kost. Voor interactieve tv is er misschien ook een app beschikbaar voor op uw smart tv. Dan kunt u ook tv kijken zonder kastje. De beeldkwaliteit is wel wat minder. Maar probeer het eens.


De kwaliteit is uitstekend, bij goede ontvangst !

En dat is afhankelijk van vele factoren, woon je in een kelder of in een hooggelegen appartement ?

En hoe is de lijn naar de zender ? Daar kan veel verschil in zitten, in/rond de steden zijn er meerdere kleine zenders, in de buitengebieden een paar grote zenders

In welke omgeving woon je ongeveer ?

Een testje is eenvoudig te doen, met een losse ontvanger, (zonder abonnement)

Kom er maar in @Noordzee 

Ik woon in Hoofddorp centrum omgeving op ongeveer drie hoog. Ik denk wel dat ik prima verbinding zou hebben. 

@Nick83 Ik heb de iTV app op mijn televisie, maar natuurlijk kan niks tegenop het gebruiksgemak als je alles direct op de tv kan doen. 


Daar is de kans op een goede ontvangst hoog inderdaad, via de mast bij Haarlem vermoed ik.

Qua bediening, psja, als je het voor elkaar krijgt om het geluidsvolume te bedienen via de kpn afstandbediening dan heb je alles op een ab.


Ik heb de iTV app op mijn televisie, maar natuurlijk kan niks tegenop het gebruiksgemak als je alles direct op de tv kan doen. 

De app is toch direct op de tv? Het kastje en de witte KPN afstandsbediening gebruikt u dan niet.


Ik heb de iTV app op mijn televisie, maar natuurlijk kan niks tegenop het gebruiksgemak als je alles direct op de tv kan doen. 

De app is toch direct op de tv? Het kastje en de witte KPN afstandsbediening gebruikt u dan niet.

Dan moet je als nog navigeren naar de iTV app, die ik nou ook niet het meest gebruiksvriendelijke vindt. Maar alles van wat ik wil is beetje een luxe probleem hoor. Niet dat ik überhaupt geen tv heb of slechte tv. 


@mbakker96 

Je kunt het desgewenst net zo doen als ik doe: voor 5 euro per maand de CI+-module erbij huren. De losse TV-ontvanger die je nu hebt, kun je dan afkoppelen en bv achterin een kast leggen. De beeldkwaliteit van Digitenne is zelfs net iets beter dan KPN TV (resolutie 1080P tegenover 1080i). Met Digitenne heb je globaal genomen de 30 meest bekeken zenders. En wil je bv een keer naar ESPN kijken? Dan kan dat via de Tv-app. 


@mbakker96

Je kunt het desgewenst net zo doen als ik doe: voor 5 euro per maand de CI+-module erbij huren. De losse TV-ontvanger die je nu hebt, kun je dan afkoppelen en bv achterin een kast leggen. De beeldkwaliteit van Digitenne is zelfs net iets beter dan KPN TV (resolutie 1080P tegenover 1080i). Met Digitenne heb je globaal genomen de 30 meest bekeken zenders. En wil je bv een keer naar ESPN kijken? Dan kan dat via de Tv-app. 

@mbakker96 

Is deze oplossing wat voor jou? 


Ik heb de iTV app op mijn televisie, maar natuurlijk kan niks tegenop het gebruiksgemak als je alles direct op de tv kan doen. 

Jeetje, dan zou ik toch echt die app blijven gebruiken. Ook dan kun je het allemaal op je tv doen, toch?

Gebruik je vaak terugkijken en zo? Dat kan allemaal met de app.!

Met Digitenne kun je alleen tv kijken op het moment dat het wordt uitgezonden. En er zijn veel minder zenders dan in het basispakket van KPN iTV. Dit kan allemaal niet met Digitenne:

Pauzeren, opnemen, terugkijken, on demand kijken (wel via de overige apps in je smart-tv).
In Hoofddorp (vlak bij mij) zul je ook maar 1 regionale tv zender hebben en ook niet de lokale tv- en radiozender.

En, als je toch internet van kpn hebt: KPN TV is 10 (TIEN) euro per maand (basispakket)
En Digitenne is zonder KPN TV 18 (ACHT-TIEN) euro per maand met véél minder mogelijkheden.

Dus een besparing is Digitenne ipv KPN TV zeker niet. Eerder een flinke teruggang in (aantal) zenders en mogelijkheden tegen méér kosten.

Een digitenne ontvanger BIJ je KPN TV abonnement kost slechts 5 euro per maand extra.