Skip to main content

Vroeger (in ca. 2000/2001) had ik een gratis account (+ emailadressen) van de provider met de (domein-)naam "12Move.nl”. Deze provider is opgegaan in Tiscali. Tiscali werd overgenomen door Telfort. En Telfort werd overgenomen door KPN. Dus in principe zou mijn 2 emailadressen met domeinnaam “12move.nl” nog “in de lucht moeten zijn" hier bij de KPN en nog steeds gebruikt moeten kunnen worden. Ik heb deze adressen al sinds ca. 15 jaar niet meer gebruikt en ik verwacht ook niet dat daar er nog belangrijke post staat te wachten.

 

De concrete vragen die ik heb: Wat is het beleid bij Telfort/KPN waar het gaat om dit soort (gratis) emailadressen uit het verleden ? Worden deze na een bepaalde tijd ge-de-activeerd ? Of kan ik deze emailadressen nu nog gebuiken ?

Hoi @Willy22 ,

Indien het om mailadressen behorende bij een gratis account gaat, die werden van tijd tot tijd wel opgeruimd. Er werd dan gekeken naar hoe lang er geen activiteit meer was op de mailboxen, en uiteraard werd er ruim van tevoren nog wel een mailtje naar die adressen gestuurd over de opruimactie (en instructies hoe te voorkomen). Als je me een privebericht stuurt met om welke adressen het gaat, kan ik wel even voor je kijken of die adressen nog bestaan.


Hallo @Willy22 ,

Dank voor je pb. Zoals aangegeven bestaan de betreffende mailboxen inderdaad niet meer.

 


Bedankt voor alle moeite !!!!


Ik heb vandaag geprobeerd om mijn oude emailadressen van “12move.nl” opnieuw aan te maken (onder mijn bestaande KPN account) Maar het lijkt erop dat de KPN software (hier op kpn.com) alleen maar emailadressen met domeinnaam "hetnet.nl” en “kpnmail.nl” accepteert.


Hallo @Willy22 , je kan alleen emailadressen aanmaken met domeinen die van KPN zijn en 12move hoort daar (nog?) niet bij.

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl

(bron)


Ik heb vandaag geprobeerd om mijn oude emailadressen van “12move.nl” opnieuw aan te maken (onder mijn bestaande KPN account) Maar het lijkt erop dat de KPN software (hier op kpn.com) alleen maar emailadressen met domeinnaam "hetnet.nl” en “kpnmail.nl” accepteert.

Hallo @Willy22 , 12move is later tiscali geworden en valt nu onder Telfort en aangezien Telfort nog geen KPN is kun je erbij KPN dus (nog) niets mee.

 


@JanD 

@RBxx 

Akkoord. Maar …………

Via via kwam “12move” (eigenlijk onderdeel van “World Onlline") bij Telfort terecht. En Telfort ging op in KPN. Afgaande op berichten op dit forum worden de Telfort klanten, op dit moment, stukje bij beetje, opgenomen in de KPN administratie. Dan verwacht ik dus ook dat de Telfort domeinnamen hier bij de KPN belanden. En dus verwacht ik ook dat ergens in de (naaste ?) toekomst KPN klanten ook alle domeinnamen/aliassen kunnen kiezen die eerst onder Telfort vielen. ("Wol", “Tiscali”, "Telfort”, "12move" ….….......…. ).


Hallo @Willy22 

 Afgaande op berichten op dit forum worden de Telfort klanten, op dit moment, stukje bij beetje, opgenomen in de KPN administratie.

Dat klopt niet, alles wat met email te maken heeft valt nog steeds onder Telfort Thuis en Telfort Thuis is nog gewoon een aparte provider en wordt niet ‘stukjes bij beetjes' omgezet naar KPN, dat gebeurt medio dit jaar in zijn geheel. Alleen Telfort mobiel, prepaid en postpaid zijn volledig over naar KPN onder de Telfort-voorwaarden.

Als Telfort Thuis bij KPN ondergebracht wordt krijgen de bestaande Telfort-Thuis-klanten een standaard KPN mail account en daar komen alle mail-accounts die onder Telfort vallen als alias (=bij KPN adres) onder dat nieuwe KPN-account te hangen.

 

 


Kijk, dat soort details weet ik dus niet. Maar ik ben/was dus ook niet bij Telfort.


Maar deze informatie bevestigt wel de ideeën die in mijn hoofd heb.


Via via kwam “12move” (eigenlijk onderdeel van “World Onlline") bij Telfort terecht. En Telfort ging op in KPN. Afgaande op berichten op dit forum worden de Telfort klanten, op dit moment, stukje bij beetje, opgenomen in de KPN administratie. Dan verwacht ik dus ook dat de Telfort domeinnamen hier bij de KPN belanden. En dus verwacht ik ook dat ergens in de (naaste ?) toekomst KPN klanten ook alle domeinnamen/aliassen kunnen kiezen die eerst onder Telfort vielen. ("Wol", “Tiscali”, "Telfort”, "12move" ….….......…. ).

Hallo Willy,

Nee, dat zal niet het geval gaan zijn. 12move is een provider die niet meer bestaat, net als Worldonline, Tiscali, etc. Die mailadressen zal je dus in de toekomst niet meer aan kunnen maken.