Skip to main content
Beantwoord

2 e-mailadressen aangemaakt, nieuwe berichten komen op beide adressen binnen

• February 27, 2025
  • 13 reacties
  • 182 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Ik heb onlangs 2 mailadressen aangemaakt maar wanneer ik nu mail binnen krijg staat het in beide adressen als nieuwe mail?

ik dacht eerst dat het aan de Apple mail app lag maar ik zie het ook in m’n kpnwebmail gebeuren, wat heb ik niet goed ingesteld? 
ik wilde eigenlijk nog een paar adressen toevoegen maar dan wordt het echt een zooitje, dus daar heb ik maar even mee gewacht..

Beste antwoord door Tink3008

Als het goed is moet je via de webmail als je van het ene account over wil schakelen naar het anderev account, eerst uitloggen bij het ene account en dan opnieuw inloggen met het andere account en dan moet het gewoon goed gaan.

Je kunt ook binnen het ene webmailaccount op de link links E-mail account toevoegen klikken en het andere account daarin plaatsen.

Dan hoef je niet steeds uit en in te loggen als je wilt switchen naar het andere account.

blijkbaar stond er iets niet goed in de aanmeldgegevens bij IMAP van nieuwe adres, het was even zoeken haha, maar eindelijk opgelost.

bedankt voor de (extra) tips!

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

13 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2025

Beste ​@Tink3008 je hebt het 2e mailadres als alias (door KPN adres genoemd) ingesteld onder het hoofdaccount, dan komt inderdaad alles dubbel binnen.

Van  de alias moet je dus een zelfstandig account maken.

Bij KPN kun je maximaal 6 accounts aanmaken met ieder maximaal 10 aliassen.

Denk er in dit geval aan, dat als je van de alias een account wilt maken, je eerst de alias moet verwijderen, die wordt dan in een reserveringsbak geplaatst en kun je alleen via de helpdesk vragen die alias weer vri.j te geven om er een account van te maken.

Succes.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 27, 2025

Beste ​@Tink3008 je hebt het 2e mailadres als alias (door KPN adres genoemd) ingesteld onder het hoofdaccount, dan komt inderdaad alles dubbel binnen.

Van  de alias moet je dus een zelfstandig account maken.

Bij KPN kun je maximaal 6 accounts aanmaken met ieder maximaal 10 aliassen.

Denk er in dit geval aan, dat als je van de alias een account wilt maken, je eerst de alias moet verwijderen, die wordt dan in een reserveringsbak geplaatst en kun je alleen via de helpdesk vragen die alias weer vri.j te geven om er een account van te maken.

Succes.

Eh.. ik ben nu al de draad kwijt haha

2e adres verwijderen en die gaat in een reserveringsbak??

en alle mail wordt bewaard?

ik heb geen idee waar ik nu moet beginnen 😬

JanD
Superuser
  • Superuser
  • February 27, 2025

Beste ​@Tink3008 Als je binnen de mail app de mail als IMAP hebt ingesteld en niet als POP, raak je niets kwijt. Controleer dat eerst.

Dan kun je de alias verwijderen, die wordt dan bij KPN bewaard in de reserveringsbak.

Dan KPN bellen om die alias weer vrij te geven.

Daarna die alias als zelfstandig account toevoegen via de webmail instellingen.

Heb je nog vragen, stel ze gerust, ik blijf je volgen en helpen zolang je dat wilt.

Het kan ook zijn dat medeforumleden hier op inhaken en zelf een moderator, de ‘baas’ van het forum zeg maar.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • February 27, 2025

Beste ​@Tink3008 Als je binnen de mail app de mail als IMAP hebt ingesteld en niet als POP, raak ne niets kwijt. Controleer dat eerst.

Dan kun je de alias verwijderen, die wordt dan bij KPN bewaard in de reserveringsbak.

Heb je nog vragen, stel ze gerust, ik blijf je volgen en helpen zolang je dat wilt.

Het kan ook zijn dat medeforumleden hier op inhaken en zelf een moderator, de ‘baas’ van het forum zeg maar.

Aha, dank je wel voor de uitgebreide uitleg, ik ga ermee aan de slag en kom even terug als ik toch vragen heb of het is opgelost 😊

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • February 27, 2025

@Tink3008 

Welk protocol gebruik je in jouw emailprogramma ? POP of IMAP ? Bij IMAP staat alle email op de KPN  emailserver. Bij standaard POP staat de email op jouw laptop.. Als je de KPN webmail opent zie je wat er  aan email op de KPN emailservers staat en niet op jouw bijv. laptop.

Doe het volgende om de email op aparte emailaccounts te krijgen.

1)) Maak een nieuw KPN emailaccount aan. Dit kan alleen nog maar met xxxxx@kpnmail.nl

2)) Bel met de KPN klantenservice ( tel. 0800 - 0402 ) en vraag om één van jouw emailadressen te laten verplaatsen naar dat nieuwe emailaccount. Dan wordt dat ene emailadres als een alias / een extra emailadres aan dat nieuwe emailaccount gehangen. Vanaf dat moment komt dan alle email voor dat emailadres op dat nieuwe emailaccount binnen.

3)) Je moet zelf aan de slag om de email die nog op dat oude emailaccount staat te verplaatsen naar dat nieuwe emailaccount. Dat kun je doen met jouw emailprogramma. Indien gewenst kan ik verder uitleggen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 2, 2025

Beste ​@Tink3008 Als je binnen de mail app de mail als IMAP hebt ingesteld en niet als POP, raak je niets kwijt. Controleer dat eerst.

Alles aangepast en opnieuw geïnstalleerd, werkt nu goed 👍🏻 

In de mail app geen problemen maar als ik inlog op webmail krijg ik bij m’n eerste adres een foutmelding dat er “iets verkeerd lijkt aan de inloggegevens” wel apart aangezien alles werkt 🤔 

ik zou natuurlijk m’n wachtwoord nog eens kunnen veranderen 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • March 2, 2025

@Tink3008 

Misschien is de kwaliteit van de verbinding niet al te goed ? Ik heb hetzelfde als hier het KPN forum wil bezoeken.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 2, 2025

@Tink3008 

Misschien is de kwaliteit van de verbinding niet al te goed ? Ik heb hetzelfde als hier het KPN forum wil bezoeken.

Dat zou ook wel apart zijn aangezien dat eerst geen probleem was 

en aan dat adres is niets gewijzigd ook 🤷🏽‍♀️

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 2, 2025

Ik las vandaag dat er nog iemand problemen had met de webmail.

@Tink3008 en ​@WMG-N 

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • March 2, 2025

Ik las vandaag dat er nog iemand problemen had met de webmail.

@Tink3008 en ​@WMG-N 

Ah oké, nou ja, ik krijg de melding alleen bij m’n eerste adres, “nieuwe” niets aan de hand

zal straks ww eens wijzigen 

JanD
Superuser
  • Superuser
  • March 2, 2025

Als het goed is moet je via de webmail als je van het ene account over wil schakelen naar het anderev account, eerst uitloggen bij het ene account en dan opnieuw inloggen met het andere account en dan moet het gewoon goed gaan.

Je kunt ook binnen het ene webmailaccount op de link links E-mail account toevoegen klikken en het andere account daarin plaatsen.

Dan hoef je niet steeds uit en in te loggen als je wilt switchen naar het andere account.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • March 3, 2025

blijkbaar stond er iets niet goed in de aanmeldgegevens bij IMAP van nieuwe adres, het was even zoeken haha, maar eindelijk opgelost.

bedankt voor de (extra) tips!

Alexandra van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+21

Hoi ​@Tink3008, goed om te zien dat je hier al een eind op weg geholpen bent in onze Community, en dat je uiteindelijk de oplossing gevonden hebt. Dank ook voor het delen! 😁