Skip to main content

ik heb 3 aliassen onder 1 account.

komt het daardoor dat ik alle mailtjes 3 x binnenkrijg?

 

alvast bedankt

 

 

Hoi @A.Lias, welkom op het forum! Als jij alle aliassen ook apart in je mailprogramma hebt ingesteld, dan is dat inderdaad de reden dat je alle mails 3x binnenkrijgt. Een alias is namelijk niets anders dan een andere naam voor hetzelfde account.  


Ok, bedankt voor de reactie. 

Nu is dat iig duidelijk. Ik dacht namelijk dat er 1 of andere doorstuurfunctie aan stond, of iets gesynchroniseerd ofzo. 

Maar, zoals u waarschijnlijk begrijpt nu, ik heb te weinig verstand van die instellingen om het te wijzigen. Ik lees op dit forum overal dat iemand van KPN dat alleen kan. 

Ik ben wel iemand van de logica dus ik zou zeggen als ik een alias verwijder dan is die niet beschikbaar, maar waarom is die dan voor mijzelf ook niet beschikbaar? 

 

Alvast bedankt

Gr


Het zou inderdaad handig zijn als je zelf een alias kan verplaatsen naar een andere box. Helaas kan dat niet.


Maar wat is nu het beste om te doen dan?

Ik kan niet zomaar een mailadres weggooien dus moet ik nu de klantenservice bellen om het te wijzigen?

 


Maar wat is nu het beste om te doen dan?

Ik kan niet zomaar een mailadres weggooien dus moet ik nu de klantenservice bellen om het te wijzigen?

 

Even wachten totdat hier een KPN medewerker reageert. 


Ok, bedankt


Ik heb net 0800 0402 gebeld maar daar adviseren ze mij om ze te verwijderen:joy::joy:

 

 


Het is dan even de vraag wat je precies wilt, @A.Lias.

Wat je mailprogramma betreft, daar kun je sowieso twee van de drie adressen verwijderen. Dit doet niets met de adressen zelf. Mensen kunnen je daar dan nog steeds mails op sturen, en die komen dan ook gewoon binnen in je mailprogramma. Dit omdat de drie adressen allemaal bij dezelfde inbox horen.

 

Als je de aliassen ook alle 3 wilt gebruiken, maar op zo'n manier dat ze apart van elkaar zijn, dan is er waarschijnlijk hulp van  mij nodig. Vul in dat geval eens je forumprofiel in (postcode, huisnummer, naam) en reageer hier weer als je dit gedaan hebt. Dan kijk ik het na. Vermeld in het vak ‘persoonlijke opmerking’ ook even de drie mailadressen waar het om gaat. 


Bedankt @Erik_ voor je reactie. 

Op MijnKpn heb ik 5 e-mailaccounts. 

Onder de eerste heb ik 3 aliassen staan. 

Op mijn laptop heb ik Outlook. 

Daar heb ik de 3 aliassen ingesteld. 

Is dat misschien het probleem bedenk ik nu?

Dat ik de aliassen stuk voor stuk heb ingesteld?

 


In principe hoef je maar 1 alias/account per mailbox in Outlook in te stellen. Als je meerdere accounts per mailbox in stelt, dan haal je op elk account dezelfde mail binnen.


ahaaaaa ik heb m hoor.

bedankt @Erik_  


O nee, toch niet 

Als ik nu alleen het account in Outlook heb gesynchroniseerd dan kan ik geen mail verzenden met de alias-adressen maar ik ontvang ze wel 

Ik hoop dat je me verder kan helpen @Erik_ 

 

 


In principe hoef je maar 1 alias/account per mailbox in Outlook in te stellen. Als je meerdere accounts per mailbox in stelt, dan haal je op elk account dezelfde mail binnen.

 

ahaaaaa ik heb m hoor.

 

O nee, toch niet 

Als ik nu alleen het account in Outlook heb gesynchroniseerd dan kan ik geen mail verzenden met de alias-adressen maar ik ontvang ze wel 

Ik hoop dat je me verder kan helpen @Erik_ 

 

Mooi dat het eerste deel van het probleem opgelost is :)

 

Wat betreft verzenden met de aliassen. Dat kan ook, maar vergt wat meer instelwerk. Je zult dan juist de aliassen wel allemaal aan Outlook moeten toevoegen. Vervolgens stel je twee daarvan zo in dat deze adressen alleen verzenden en niet ontvangen. Vervolgens activeer je (via Opties) de Van-knop. Je kunt dan, werkend vanuit dat derde account dat wel verzend én ontvangt, ook verzenden vanaf de andere twee. Hoe je dit precies instelt is afhankelijk van de versie van Outlook die je gebruikt.


sorry @Nick83  maar ik heb echt geen idee hoe ik twee van de drie zo moet instellen dat die alleen verzenden en niet ontvangen.

 

ik heb microsoft office premium als jou dat helpt aan te geven hoe en wat in welke outlook

 

alvast bedankt

 


ow, ik bedoel @Erik_ 

ik heb mijn forumprofiel ingevuld met een persoonlijke opmerking erbij.

ik hoop dat het lukt zo

 

alvast bedankt in ieder geval

 


Dank voor die aanvullende opmerking over het verplaatsen van je aliassen, @A.Lias! Daar wordt het een stuk makkelijker van. Ik heb nu rha*** @ kpnmail.nl verplaatst zoals je wilt. Let er op dat deze nu dus ook een ander wachtwoord heeft, hij neemt namelijk het wachtwoord over van de box waar hij onder hangt. Als je dit aanpast in Outlook, dan hoef je verder niets meer aan te passen en zijn aparte dingen dan. 

 

Het verplaatsen van rhb*** @ kpnmail.nl wil nog niet omdat dit adres in de webmail geregistreerd staat als verzendadres. Dat moet je even aanpassen. Ga hiervoor naar email.kpn.com. Log daar in met je KPN ID en selecteer het M.Ha*** @ kpnmail.nl adres. Je krijgt dan dit te zien (afbeelding). Klik onder Verzend e-mailadres op de pijl en zorg dat deze op een andere staat. Laat hier even weten als je dit aangepast hebt. Dan kan ik ook het andere alias verplaatsen.

 


hoi @Erik_ 

 

ik heb het verzend e-mailadres aangepast zoals je op de afbeelding hebt laten zien.

 

maar ik zie dat andere mail adres, die je al aangepast heb, nergens meer. Kan dat?

 

gr 


Dank je, @A.Lias. Het  rhb*** @ kpnmail.nl adres heb ik nu verplaatst. Wat betreft rha*** @ kpnmail.nl, ik zie dat die op 7 januari verwijderd is. Daarna komt zo'n adres drie maanden onder reservering te staan zodat hij niet direct door iemand anders te registreren valt. Wat ik nu heb gedaan is die reservering verwijderen en het adres opnieuw voor je aangemaakt. Als je nu inlogt op email.kpn.com zou je alle aliassen moeten zien onder de mailadressen waar je ze bij wilt hebben :)


echt bedankt @Erik_ 

nu na 2 weken durf ik wel te zeggen dat het helemaal goed is 

het werkt perfect nu

nogmaals hartelijk dank.