Skip to main content
Sinds kort wordt er een aantal mails die ik verstuur vanuit een g-mailbestand geweigerd. Het zijn kpn, hetnet en planet adressen. Een paar weken geleden was er geen probleem



Het gaat om een mail met daarbij als bijlage een specifiek en relatief klein PDF bestand. Mails met een ander (ook groter) PDF bestand worden wél verstuurd en komen gewoon aan. Mails zonder en met een andere bijlage worden ook verstuurd. Hoe kan dit?
Hier nog iemand met dezelfde problemen. Niet alleen vanuit gmail.
Identiek probleem, met en zonder PDF komt het niet aan. Twee verschillende foutmeldingen over een periode van 24 uur, inmiddels. Alle mail vanuit mail.com verstuurd. De laatste duurde anderhalf uur voordat ik een foutmelding kreeg. Vanuit Yahoo zijn we nu anderhalf uur verder, en heb ik nog niet teruggestuurd gekregen. Kan nog wel, dus vertrouwen doe ik het niet.



Foutmeldingen gisteren

This message was created automatically by mail delivery software.



A message that you sent could not be delivered to one or more of

its recipients. This is a permanent error. The following address(es)

failed:



*@hetnet.nl:



SMTP error from remote server for TEXT command, host: mailin.kpnmail.nl (*) reason: 550 5.0.0 Mail rejected.




Foutmelding vandaag

This message was created automatically by mail delivery software.



A message that you sent could not be delivered to one or more of

its recipients. This is a permanent error. The following address(es)

failed:



*@hetnet.nl



Reason:

multiple delivery attempts failed

Vanuit onze systeembeheer het volgende gekregen, daarmee opgelost:



Er zat een fout in het SPF-record. Deze fout zal al langer in de SPF, vermoedelijk gaat het nu pas fout omdat KPN strenger is geworden bij het ontvangen van mail. We hebben deze fout opgelost d.m.v. een aanpassing in de DNS.
Dank voor de terugkoppeling, Olaf!



Ik hoop dat KPN voor de mensen die gebruik maken van commerciële webmail, ook iets kan betekenen. Mail.com is één van de grootste e-mailproviders van de wereld, en ik heb eerder contact gehad tussen deze persoon met een KPN-adres, dus ik had gehoopt dat dit contact allerlei filters zou passeren.
Dank je Olaf, fijn dat het voor jou opgelost is. Ikzelf snap hier echter niets van.

Maar ik zal es rondvragen.
Welkom allen! Deze melding betekent dat ons spamfilter de mail blokkeert. Een foutief ingesteld SPF record kan dit inderdaad veroorzaken. Bij grotere mailproviders denk ik dat de inhoud (misschien onterecht) als ongewenst wordt aangezien. In de voortdurende strijd tegen spam worden een hoop maatregelen genomen om ongewenste mail tegen te gaan. Als er onterecht mail wordt tegengehouden, wat bij jullie het geval lijkt te zijn, adviseer ik jullie de mail door te sturen naar abuse@kpn.com. Mijn collega's kunnen aangeven waarom de mail wordt geblokkeerd en zorgen dat dit in de toekomst wordt voorkomen.

We kregen het na een week weer, veel gebeld maar een mailtje naar abuse@ loste alles snel op. 


Reageer