Skip to main content

De reactie van de externe server was:

550 5.0.0 Mail rejected.

 

Deze melding krijg ik bij mails aan planet.nl, hetnet.nl en worldonline.nl.

Ik krijg mails aan deze personen terug als zijnde onbestelbaar.

Het gaat om gewone mails zonder attachment.

Ik mail vanuit gmail.

Hey @Flox1, welkom op het KPN forum. Hier helpt de community van KPN je graag met het beantwoorden van je vragen 🙂 Door grote drukte duurt het net even wat langer voordat een moderator hier bij je vraag is. We zijn normaal gesproken binnen 24 - 28 uur bij je topic. Sorry voor de vertraging.

Je geeft aan dat je bij afzenders van@worldonline, @planet en @hetnet een bounce mail ontvangt. Dat is zuur! Verstuur je een nieuwsbrief naar meerdere mailadressen in één keer?

Het gedeelte mail rejected betekent dat de mail wordt geweigerd op basis van de inhoud van je bericht. Dezelfde foutcode kan ook gecombineerd worden met recipient rejected, dit betekent dat er een probleem is met het e-mailadres van de ontvanger. Ik denk dat de mail tegengehouden wordt door onze spamfilter, waardoor planet en hetnet adressen niet bereikbaar zijn voor jouw mailadres. 

Hiervoor kun je bij KPN Abuse navraag doen. Het KPN Abuse team houdt internet gebruik voor onze klanten veilig. Het e-mailadres van het KPN Abuse Team is: abuse@kpn.com. Geef in je bericht aan dat het om de bounce melding: 550 5.0.0 Mail rejected gaat bij planet / hetnet ontvangers. Mijn collega's zullen het dan spoedig oppakken.

Laat je hier weten of het is gelukt?

 


Reageer