Skip to main content

Bij het verzenden van mail vanuit outlook2016 ontvang ik een mail mbt onbestelbaar met daarin onderstaande melding.

Uw bericht heeft enkele of alle geadresseerden niet bereikt.

Onderwerp:  verzonden vanuit aljomida 10:49

Verzonden:  26-3-2020 10:50

 

De volgende geadresseerde(n) zijn niet bereikt:

'******@hetnet.nl' op 26-3-2020 10:50

            550 5.0.0 Mail rejected.

 

Verzenden vanuit KPN Webmail (via internet) en verzenden vanuit de mail-app van samsung levert geen problemen op.

 

Ik kan niet achterhalen waardoor dit wordt veroorzaakt.

Hallo @aljomida 

Krijg je een melding 550 5.0.0 Mail rejected terug, dan is dat het spamfilter van KPN dat ingrijpt. Jouw mail wordt bestempeld als SPAM en je krijgt een zgn. “bounce” bericht terug.

KPN Abuse beheert het KPN spamfilter, stuur een bericht via abuse@kpn.com en ze pakken het op.


sinds twee dagen heb ik hetzelfde probleem. alle instellingen waren goed dus daar ligt het niet aan. contact gehad met KPN en zij adviseerde mij om emailaccount te verwijderen en opnieuw in te voeren. eventueel met nieuw wachtwoord. moest wel naar mijn eigen plek gaan anders kun je geen wachtwoord wijzigen.  naar eigen plek gegaan maar ook daar lukt het mij niet om een nieuw email account te maken.

mijn computer wordt niet herkend op mijn eigen server.

wederom contact gehad met KPN maar hebben mij niet kunnen helpen. advies om het forum te raadplegen vandaar hier mijn vraag wat nu te doen.


@MaartenJD 

Ik gebruik een VPN-verbinding van  AVG. Vanuit het abuse-team kreeg ik het bericht dat er op het IP adres dat gebruikt wordt een grote hoeveelheid Apple fishing is verzonden. Dit IP adres is nu naar KPN gemarkeerd als spamverspreider.

Ik heb nu een andere VPN locatie gekozen en nu werkt Outlook weer naar behoren. Dus mocht je gebruik maken van VPN dan is de oplossing eenvoudig.

 


Hallo @MaartenJD, hoe heb je contact gehad met KPN? Telefonisch, klantenservice (0800 0402) ?

Als je hetzelfde probleem (550 5.0.0 Mail rejected) hebt, stuur dan net zoals aljomida een bericht naar abuse@kpn.com. KPN Abuse kan beter onderzoeken waar het fout gaat.


Hey @aljomida, welkom hier. Zo te zien is jouw probleem alweer verholpen. Bedankt voor je duidelijke terugkoppeling. Top!

Dank voor het advies, RBxx :)

Hey @MaartenJD, het beste is om hiervoor contact op te nemen met Abuse. Heb je dat al gedaan?  


Reageer