Skip to main content

Sinds een paar weken lukt het één van mijn contacten niet meer om te mailen naar mijn mailadres. Hij krijgt de melding mail rejected (volledige melding onderaan bericht). Voorheen heeft hij altijd naar mij mails kunnen versturen. Tot zover ik weet is hij de enige afzender die niet meer ontvangen wordt.

Na wat rondgestruind te hebben op dit forum en Google heb in ieder geval de volgende dingen nagekeken. Het mailadres staat nergens bij de geblokkeerde afzenders, niet in de KPN webmail, mijn email programma (Thunderbird) of in mijn telefoon (iphone). De mailtjes die naar mijn adres worden gestuurd blijven ver onder de maximale grootte, ze zijn ongeveer 150kb.

Ik heb ook even met KPN gechat, zij raden me aan om de mail naar een ander mailadres te laten sturen en dit dan in te stellen als doorstuur adres. Zo had ik het al ingesteld maar dit is niet echt een oplossing. 

Heeft iemand nog een idee waar het aan kan liggen? Mocht er nog informatie ontbreken dan hoor ik het graag. 

Alvast bedankt!

 

Melding die de afzender krijgt:

cpsps-ews11.kpnxchange.com heeft uw bericht naar de volgende e-mailadressen geweigerd:
T**** V***** (T****V*****@planet.nl) (T****V*****@planet.nl)
Er is een probleem opgetreden tijdens het afleveren van uw bericht bij dit e-mailadres. Verzend het bericht opnieuw.
cpsps-ews11.kpnxchange.com gaf deze fout:
Mail rejected.

 

Diagnostische gegevens voor beheerders:
Bronserver: AM5PR10MB1553.EURPRD10.PROD.OUTLOOK.COM
T****V*****@planet.nl
cpsps-ews11.kpnxchange.com
Remote Server returned '550 5.0.0 Mail rejected.'

Hoi TVinckx, welkom! Ik kan hier kort over zijn. In negen van de tien gevallen betekent deze melding dat onze server de mail weigert omdat hij het als spam ziet. De verzender kan het beste even contact opnemen met abuse@kpn.com met omschrijving van het probleem, zijn mailadres, de melding die hij krijgt en (als bijlage) een van de mails die wordt geweigerd. Abuse kan dan kijken waarop de weigering precies plaatsvind en hoe dat verholpen kan worden. Aan zijn kant, of wellicht aan de onze.


Hi Erik, Bedankt voor je snelle reactie. Ik ga even een mailtje tikken naar abuse@kpn.com.