Skip to main content

Goede middag,

Ik krijg de laatste dagen de melding  550 5.0.0 Mail rejected.

Het maakt niet uit of ik het met kpnmail of met gmail verstuur, ik krijg dezelfde melding.

Als ik inlog op webmail van kpn dan krijg ik de melding:

Klik ik dan op bijlage dan zie ik mijn bericht gewoon.

Erg lastig als je secretaris van een vereniging bent en je leden niet kan bereiken…

Wie o wie kan mij helpen?

Groeten,

Peter Janssen

Hey Peter!

Krijg u deze foutmelding bij het sturen naar een specifiek address?
Foutcode 550 kan verschillende oorzaken hebben, van de ontvanger die een volle mailbox heeft tot het maximale verstuurde emails bereiken op een mail server.


Hey Peter!

Krijg u deze foutmelding bij het sturen naar een specifiek address?
Foutcode 550 kan verschillende oorzaken hebben, van de ontvanger die een volle mailbox heeft tot het maximale verstuurde emails bereiken op een mail server.

Ramon heeft hier wel een punt, het ligt niet aan je mail programma of mail adres gezien het met twee mail adressen voorkomt, dus het moet bijna wel aan iets anders liggen (Bijvoorbeeld de ontvanger) 


Hey Peter!

Krijg u deze foutmelding bij het sturen naar een specifiek address?
Foutcode 550 kan verschillende oorzaken hebben, van de ontvanger die een volle mailbox heeft tot het maximale verstuurde emails bereiken op een mail server.

Bedankt voor je antwoord,

Niet bij alle en ook soms als ik er één verstuur. Het zijn allemaal ouderen, dus of de oorzaak bij hen ligt weet ik niet.


Hey Peter!

Krijg u deze foutmelding bij het sturen naar een specifiek address?
Foutcode 550 kan verschillende oorzaken hebben, van de ontvanger die een volle mailbox heeft tot het maximale verstuurde emails bereiken op een mail server.

 

Het probleem lijkt te zijn opgelost. 

Ik heb alle leden een testbericht gestuurd en tot op heden heb ik nog geen foutmelding ontvangen.

 

Voor zover bedankt voor de hulp. Laten we hopen dat het probleem opgelost is.

 

Groeten,

Peter


Hi @PeterLJanssen, fijn om te zien dat je al op weg geholpen bent door @13ramon13 en @SjorsK, en dat de foutmelding nu niet meer voor komt 🙂 Mocht je toch iets opmerken of als je vragen hebt, laat het hier gerust weten, dan denken we graag met je mee.