Skip to main content

Goedemiddag,

Ineens kan ik geen mails meer versturen naar kpn-mailadressen zoals kpnplanet, hetnet en telfort. Ik krijg de volgende melding:

failed: host mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) said: 550

 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. (in reply to EOD command)

Ik heb het nogmaals geprobeerd via mijn gmail, maar ook dan komen ze direct terug en dan met alleen de melding: 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected.

Dit is erg vervelend, want ik moet geregeld e-mails versturen naar deze groep mensen…

Weet u een oplossing?

Alvast bedankt!

Welkom op het forum @deWitGroen! Een dergelijke foutmelding geeft aan dat je mail geweigerd wordt door onze server, over het algemeen vanwege veiligheid. Waarschijnlijk wordt je mail gezien als spam. Neem hiervoor even contact op met onze Abuse afdeling op abuse@kpn.com. Voeg, als bijlage, een van de mails toe. Dan kunnen ze kijken waar hij precies op geweigerd wordt en of dat iets is dat jij moet aanpassen, of dat wij iets moeten aanpassen.


Beste iemand die mij wat wil sturen krijgt de melding ook steeds hoe kan dit worden verholpen


Hoi, Rv1, welkom. Het gemarkeerde antwoord in dit topic is ook van toepassing als iemand anders deze foutcode krijgt. Deze kan dan naar onze Abuse afdeling mailen. 

Een dergelijke foutmelding geeft aan dat je mail geweigerd wordt door onze server, over het algemeen vanwege veiligheid. Waarschijnlijk wordt je mail gezien als spam. Neem hiervoor even contact op met onze Abuse afdeling op abuse@kpn.com. Voeg, als bijlage, een van de mails toe. Dan kunnen ze kijken waar hij precies op geweigerd wordt en of dat iets is dat jij moet aanpassen, of dat wij iets moeten aanpassen.

 


Deze foutmelding krijg je ook als je mail naar jezelf stuurt.

Uberhaupt wordt mail die je naar jezelf stuurt heel vaak als (potentiele) SPAM aangemerkt. 

Het gebruik van je email als digitaal geheugensteuntje vertoont sinds de overgang van xs4all naar kpn systemen dus een ander gedrag. 


En wat bij KPN niet meer werkt/beschikbaar is, is de zgn green danwel whitelisting van email adressen.

Het abuse team antwoord: 

“Bedankt voor uw bericht. Er is geen mogelijkheid voor het aanmaken van een green- of whitelist. U kunt wel zelf aangeven dat een door u ontvangen bericht onterecht als spam is aangemerkt of als spam zou moeten worden aangemerkt. Raadpleeg hiervoor onze instructie op:
kpn.com/service/internet/veilig-internetten/spam-voorkomen.htm

De laatste geeft aan dat eea alleen in de online webmail gedaan kan worden, rapporten dat iets wel of niet spam is.

Je zult dus vaker, regelmatig, als in dagelijks, je spambox moeten nalopen voor de ten-onrechte-als-spam gemarkeerde emails. 


De laatste geeft aan dat eea alleen in de online webmail gedaan kan worden, rapporten dat iets wel of niet spam is.

Dat kan ook gewoon in een emailprogramma. Maar het e-mailaccount moet wel ingesteld staan als IMAP account.