Skip to main content

Sinds vrijdagavond kan ik geen mail meer sturen en krijg de melding 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. Ik kreeg eerder een e-mail 

 

SMTP error from remote server for GREETING command, host: mx.kpnmail.nl (195.121.65.158) reason: 521 5.5.0 Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com for m ore information.

Ik zag op het Forum soortgelijke problemen voorbij komen. Kunt u mij helpen. Ik merk dat ik naar alle kpn-adressen (telfort, hetnet, kpnmail, planet) niet kan mailen. Ook niet vanuit mijn werk-omgeving.

 

Hoi @pplugers, welkom! Het antwoord op je probleem zit al in de melding die je krijgt:

Your IP has been blacklisted. Please contact abuse@kpn.com for more information.

Mail dan ook de collega's van Abuse, zij kunnen aangeven waarom je op de zwarte lijst staat en wat er moet gebeuren om eraf te komen.


Ok, ik wacht hun antwoord af.


Goedemorgen, ik stuur onze voorzitter een mail naar zijn ‘gewone’ werkmail en krijg een foutcode, 550 5.7.1 5.0.0 Mail rejected. Even zoeken doet me hier belanden. Geen idee wat er aan de hand is, maar als ik hem op dat mailadres niet meer kan mailen, dan heb ik wel een probleem. 

Ik werk vanaf een gmail-account, hij heeft een @hetnet.nl mailadres.

Graag hoor ik hoe we dit op kunnen lossen.

m.vr.gr. 

Yvonne


Hallo @Yvonne SDH 

Ook voor jullie is het advies: neem contact op met KPN Abuse via abuse@kpn.com.

Waarschijnlijk beoordeelt het KPN spamfilter (ten onrechte) de mail als spam. KPN Abuse kan dit onderzoeken en oplossen. 


Hoi @Yvonne SDH ,

Wat @RBxx zegt klopt, maar we zijn hier zo af en toe ook 🙂 Als je me een privébericht kan sturen met daarin jouw adres vermeld, en het adres van de persoon die je probeert te mailen, dan ga ik voor je kijken of ik het op kan lossen.


Dank voor je snelle reactie @Yvonne SDH ,

Ik heb even gekeken en gezien dat het spamfilter onterecht ingreep. Dit heb ik inmiddels rechtgezet, dus alles zou weer gewoon verzonden kunnen worden. Kun je het me laten weten als je toch nog ergens tegenaan loopt?