Skip to main content
Antwoord

554 5.7.1 : End-of-data rejected: SPF Incorrect bij e-mail verzenden

• August 31, 2025
  • 25 reacties
  • 248 keer bekeken

Zomaar van de ene op de andere dag, werkt e-mails verzenden niet meer omdat de DNS records blijkbaar niet meer kloppen.

Ontvangen lukt wel.

Het gaat om mijn werkmail bij mijndomein. Die wijzen naar de DNS beheerder. Dat zou mijnmodem.kpn moeten zijn.

Hier loop ik zelf vast.

De juiste DNS records staan hier, maar ik heb via KPN dashboard/modem geen mogelijkheid mijn eigen DNS records toe te voegen:

https://mijndomein.zendesk.com/hc/nl/articles/18223910487057-554-5-7-1-END-OF-MESSAGE-End-of-data-rejected-SPF-Incorrect

Iemand help mijn AUB zsm want ik heb mijn werkmail nodig.

Beste antwoord door MarijnV

Opgelost!

"Goedemorgen,

Vervelend dat het versturen van e-mail niet lukt.

Jij, of iemand in opdracht van jou, heeft belangrijke records in je DNS-instellingen overschreven/verwijderd waardoor het SPF-record niet meer aanwezig is. Hierdoor heeft onze mailserver niet de rechten om namens het domein ***.*** e-mail te mogen versturen.

Zojuist heb ik het ontbrekende DNS-record toegevoegd. Over maximaal een uur is dat verwerkt en actief.

Ik verwacht je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit daarom dit ticket. Als je nog vragen hebt, reageer dan in dit ticket, dan help ik je graag verder."

Bizar dat dit zomaar gebeurd is, maar opgelost.

Dank allen

25 reacties

• August 31, 2025

Dat zou mijnmodem.kpn moeten zijn.

Dat is onzin.

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025
  1. iemand zei nslookup te doen en dat zegt: 

Server:  mijnmodem.kpn
    Address: 

Non-authoritative answer:
    Name:    google.com
    Addresses: 

Heb je nog meer interessants te melden waar ik wat aan heb?

• August 31, 2025

Je hebt dus een eigen domeinnaam met email bij mijndomein.nl? Dan heb je waarschijnlijk ook webmail toch? Werkt dat?

https://mijndomein.zendesk.com/hc/nl/articles/360001309298-Inloggen-op-de-webmail

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Zelfde probleem.

Ontvangen prima.

Verzenden:  (554 5.7.1 <END-OF-MESSAGE>: End-of-data rejected: SPF Incorrect)

Ik heb al een ticket geopend maar gaat te lang duren.

Heb het nu nodig.

• August 31, 2025

Dan heb jij email bij mijndomein.nl. Maar de domeinnaam zelf ergens anders geregistreerd staan. Denk ik. En jij weet niet waar? Je krijgt er elk jaar een factuur van als het goed is. Heb je een website? Bij wie heb je die?

• August 31, 2025

Kan je het resultaat laten zien van de NSLOOKUP site? Zoiets dus?

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Volgens hun nslookup is de owner  IPCom GmbH maar dat is denk ik van hun domein.

Een andere tool geeft Metaregistrar. Die zitten in Nederland.

Ik ga daar even kijken

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Dit via hun gegeven link:

HeidiV
Topper
  • August 31, 2025

Hi ​@MarijnV 

De DNS wijst naar mijndomein, je zal daar moeten inloggen in je beheeromgeving en het SPF record goed instellen.

https://mijndomein.zendesk.com/hc/nl/articles/8662529546769-DNS-Instellen

Wat zegt deze check over je SPF record? 

https://dnschecker.org/spf-record-validation.php

Als ik een domein bekijk wat ook bij mijndomein zijn mail heeft staan dan is dit het SPF TXT record:

"v=spf1 a mx include:spf.mijndomeinhosting.nl ~all"

Waarschijnlijk is dat standaard voor alle domeinen die daar hun mailserver hebben.

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Hey Heidi,

DNS SPF Record not found.

en op mijndomein hun website:

helaas verschijnt mijn domeinnaam niet bij het inloggen van mijndomein.
Ik had alleen een webmail account en toen ik vandaag een account maakte om die stappen uit jouw link te volgen, kreeg ik geen optie mijn domein te beheren.

Toevoegen van de domeinnaam geeft:
Deze domeinnaam is al geregistreerd bij Mijndomein. Ben jij de eigenaar van dit domein en wil je een aanpassing maken in je contractgegevens of overgaan tot een houderwijziging, neem dan contact op met de Helpdesk.

Dus dan wordt het maar wachten ben ik bang.

Toch bedankt

HeidiV
Topper
  • August 31, 2025

Hi Marijn,

Vreemd dat er geen SPF record is en dat je jouw eigen domein niet kan beheren, hopelijk reageren ze morgen snel bij mijndomein.

• Auteur
  • Topper
  • August 31, 2025

Inderdaad. Dan was het een non-issue geweest en had ik het zelf toegevoegd.

Bedankt voor je info.

Dan maar geduld.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Je zegt dat je via Mijn Domein mailt via je domeinnaam. Ik neem aan dat je dan ook die bijbehorende mailserver gebruikt?

• Auteur
  • Topper
  • Antwoord
  • September 1, 2025

Opgelost!

"Goedemorgen,

Vervelend dat het versturen van e-mail niet lukt.

Jij, of iemand in opdracht van jou, heeft belangrijke records in je DNS-instellingen overschreven/verwijderd waardoor het SPF-record niet meer aanwezig is. Hierdoor heeft onze mailserver niet de rechten om namens het domein ***.*** e-mail te mogen versturen.

Zojuist heb ik het ontbrekende DNS-record toegevoegd. Over maximaal een uur is dat verwerkt en actief.

Ik verwacht je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd en sluit daarom dit ticket. Als je nog vragen hebt, reageer dan in dit ticket, dan help ik je graag verder."

Bizar dat dit zomaar gebeurd is, maar opgelost.

Dank allen

• September 1, 2025

Je hebt je domeinnaam dus wel gewoon bij mijndomein.nl staan. Heb je een goed wachtwoord bij mijndomein.nl? Misschien eens een keer veranderen? 2FA inschakelen? 

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Ja correct.

Nou. Inloggen bij mijndomein geeft mijn account niet eens de optie de DNS records aan te passen, maar het is de moeite waard 2FA in te stellen inderdaad.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Heb je geen functie om DNS in te stellen bij je domein?

Wat zeggen zij als je het aan wilt laten zetten?

Zie ook: https://mijndomein.zendesk.com/hc/nl/articles/8662529546769-DNS-Instellen

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Nee. Omdat mijn domein niet bij mijn producten staat.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Kijk eens bij SIDN of Mijn Domein wel de juiste partij is? 

• Auteur
  • Topper
  • September 1, 2025

Mijn Domein is de juiste partij. Het probleem is gelukkig opgelost.

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • September 1, 2025

Gelukkig maar. Veel plezier ermee. :-)

• September 1, 2025

Nee. Omdat mijn domein niet bij mijn producten staat.

Dan log je misschien in met het verkeerde account ofzo.

Forum|alt.badge.img
  • Nieuwkomer
  • November 4, 2025

Zomaar van de ene op de andere dag, werkt e-mails verzenden niet meer omdat de DNS records blijkbaar niet meer kloppen.

Ontvangen lukt wel.

Het gaat om mijn werkmail bij mijndomein. Die wijzen naar de DNS beheerder. Dat zou mijnmodem.kpn moeten zijn.

Hier loop ik zelf vast.

De juiste DNS records staan hier, maar ik heb via KPN dashboard/modem geen mogelijkheid mijn eigen DNS records toe te voegen:

https://mijndomein.zendesk.com/hc/nl/articles/18223910487057-554-5-7-1-END-OF-MESSAGE-End-of-data-rejected-SPF-Incorrect

Ik heb net een domeinnaam met mail aangvraagd bij MijnDomein en heb meteen exact ditzelfde probleem...hoe is dit uiteindelij opgeost? Door KPN? of MijnDomein?

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • November 5, 2025

Ontvangen lukt wel.

Hier loop ik zelf vast.

Ik heb net een domeinnaam met mail aangvraagd bij MijnDomein en heb meteen exact ditzelfde probleem...hoe is dit uiteindelij opgeost? Door KPN? of MijnDomein?

Hoe heb je het ingesteld?

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@johan5551, je kunt t beste even contact opnemen met je hostingbedrijf. Dit is niet via KPN opgelost