Skip to main content

Mailtjes voor de derde keer uit postvak IN verdwenen, na de eerste keer waren ze na een tijdje weer terug. Contact met KPN service gaf geen resultaat, de bal werd voortduren bij mij als klant gelegd. Chat gestart, deze werd tot tweemaal toe direct gestopt. Zou aangifte doen tegen KPN wegens diefstal helpen.

Welkom op ons forum @Aartzeven.

Dat is natuurlijk lastig en vreemd dat e-mails "zomaar” verdwijnen. Ik zeg inderdaad zomaar tussen aanhalingstekens omdat er altijd iets ten grondslag ligt aan de verdwijning. 1 ding kan ik je alvast wel verzekeren, wij laten de e-mails niet zomaar verdwijnen. Wat wij vaak als oorzaak terugzien is dat de klant het betreffende e-mailadres op meerdere apparaten heeft ingesteld en dan op zulks een manier dat 1 van de apparaten de e-mails van de server afhaalt ipv een kopie van de e-mail op de server te laten staan. Mijn advies zal zijn om alle apparaten waar je je e-mailadres hebt ingesteld bij langs te lopen en te controleren welke de boosdoener is. 
Mooiste zou zijn als je het e-mailadres als IMAP in zou stellen, dan blijft er altijd een kopie van de e-mail op de server achter. Dan kan elk apparaat de e-mail binnen halen en zullen er ook niet zomaar e-mails verdwijnen. Het probleem van het verdwijnen van de e-mails ligt eigenlijk altijd in de instellingen van de klant zelf. Aangifte bij de politie hiervan maken gaat ook niet helpen om de e-mails terug te krijgen.


 


Nico,

Zoals ik al eerder melde, dit probleem wordt voortdurend naar de klant terug gespeeld alsof de KPN uit ambtenaren bestaat.  De instellingen op al mijn apparaten zijn als IMAP ingesteld. Als ze op een server blijven staan kunnen ze ook teruggezet worden. Vreemd is dat de eerste keer dat ze verdwenen ze ook weer terug kwamen. Daarna (bij de volgende verdwijning) bleven ze weg. Juist omdat ze bewaard blijven (op last van de AIVD moet dit) is het ook mogelijk zijn terug te geven. Als dit niet gedaan wordt is er dus sprake van diefstal. Bij dit vergrijp is aangifte geboden.


Zoals je het nu omschrijft zouden de e-mails nog in de webmail moeten staan (mits alles inderdaad als IMAP is ingesteld!) Je kunt hiervoor inloggen op de webmail. Staat alles dus als IMAP ingesteld dan zijn alle e-mails hier nog zichtbaar.
KPN verwijderd niet zomaar e-mails en aangifte zal zeker geen oplossing bieden. Mede ook omdat de politie niets zal doen met "gestolen” e-mails.


Nico,

Dit zullen we nog wel eens zien (of er niets met een aangifte gedaan zal worden). Of het (zeer slechte) KPN Webmail uitkomst bied: nee dus, al geprobeerd. Je reactie sterk me in de overtuiging dat aangifte en publiciteit geboden is en zal niet vrijdag a.s. maar morgen aangifte doen.

 


Als de e-mails ook niet meer in de webmail staan dan moeten de e-mails ergens op 1 van jouw apparaten staan. Wij hebben de e-mails in ieder geval niet zomaar verwijderd.

Qua aangifte, ja je bent er uiteraard vrij in om hiervan melding te maken bij de politie. Maar ook zij kunnen niets met "verdwenen” e-mails. Ik wil je uiteraard nog wel een hele fijne avond alvast toewensen
 


Nico,

Nog een vraag in verband met mijn aangifte vandaag tegen KPN, zijn je reacties gedaan namens KPN of als een willekeurige prive persoon? 

 


Bij mij staat de mail van 2016 er nog op. Heeft u het email wachtwoord al eens veranderd? Want er zal toch wel stiekem ergens een POP3 account actief  zijn.


De uitspraken van Nico zijn op bedrijfstitel, niet privé, dan had er geen KPN moderator achter gestaan.

Succes met de aangifte, denk dat de afdeling cyber criminaliteit er direct mee aan de slag gaat, word natuurlijk een grote zaak, Koninklijke KPN die E Mails steelt.:laughing:

 


We zullen het zien, de aangifte wegens diefstal tegen KPN is vanmiddag afgerond en ingediend.


En verdwijnt nu in de grochten van de systemen bij de LPD. Heb je echt de illussie dat daar ooit wat mee gebeurd.

Heb je sluitend bewijs dat er mail verdwijnt, en ook de oorzaak er van, ik den namelijk net als @Nick83 dat er of ergens 1 mail account verkeerd ingesteld staat of je mail gegevens zijn gehackt en iemand anders zit er in te rotzooien, maar KPN die mails verwijderd, geen kans.


Geweldig  topic  😂😂🤣🤣 ik ga het volgen🤣.


We zullen het zien, de aangifte wegens diefstal tegen KPN is vanmiddag afgerond en ingediend.

Kansloos.

Heb je het wachtwoord van jouw mailbox al gewijzigd?

Als je namelijk niet zelf jouw mailbox leeg trekt m.b.v. een verkeerd geconfigureerde pop cliënt dan zal er toch iemand anders jouw mails verwijderd hebben.

Het is mijns inziens vreemd om dan naar KPN te kijken. Je moet je dan natuurlijk afvragen welk voordeel KPN daarmee behaalt en hoe het komt dat jij de enige lijkt te zijn waarvan mails "spontaan" verdwijnen.


Geweldig  topic  😂😂🤣🤣 ik ga het volgen🤣.


Ben nog net op tijd om nootjes te halen, bier staat gelukkig al koud :joy::joy:


Ik kom even ingrijpen, want dit is niet de bedoeling. Het forum is een plek waar we elkaar respecteren. We mogen allemaal onze eigen mening hebben en we mogen deze ook uiten, maar het is daarbij niet de bedoeling dat we anderen uit te lachen of belachelijk te maken. Ik wil jullie dan ook vriendelijk verzoeken om dergelijke opmerkingen niet meer te maken.

De tips die verder gegeven worden, zijn goede tips. Misschien dat @Aartzeven daar nog naar kan kijken. Zeker het wijzigen van het wachtwoord kan helpen en kan nooit kwaad. Zo weet je in ieder geval zeker dat er geen derden bij jouw account zitten. Mocht er na het wijzigen van het wachtwoord nog steeds e-mail verdwijnen, dan kijkt mijn collega @Nico_ uiteraard graag voor je na of ons e-mailteam kan uitzoeken waarom de e-mails verdwijnen. Zou je dan je forumprofiel willen aanvullen en hier een seintje geven als dat is gebeurd? 


Mailtjes voor de derde keer uit postvak IN verdwenen, na de eerste keer waren ze na een tijdje weer terug. Contact met KPN service gaf geen resultaat, de bal werd voortduren bij mij als klant gelegd. Chat gestart, deze werd tot tweemaal toe direct gestopt. Zou aangifte doen tegen KPN wegens diefstal helpen.

Nee, want KPN heeft normaliter als er inhoudelijk geen vorderingen jegens KPN op staan (bijvoorbeeld omdat ze een overeenkomst niet nakomen) geen enkel belang. 

Het kan zijn, dat er wordt geknoeid bij KPN (waarschijnlijk onbewust bij de leiding) en uit jouw reacties neem ik aan dat het door colegea wordt toegedekt. Dan zou je gebruik kunnen maken van de procedures bij 3e bureaus die KPN zelf op zijn klachtenprocedure op Intenet heeft vermeld. 

Het staat onderop op deze KPN pagina dus helemaal naar beneden scrollen. (Op een of andere manier lijken de marketing boys die het gedrag vertonen dat jij verteld je er heel ver van te willen houden). 

https://www.kpn.com/service/klacht-of-vraag-indienen.htm#/