Skip to main content

ontvang van de week een email van Cpanel server waarin ze bekend maken dat ze stoppen met sending and receiving emails binnen 24 emails. het gaat nog wel door het ontvangen en verzenden. 

wat moet ik hiermee ? 

We zijn inmiddels een aantal dagen verder: heb je hier al meer duidelijkheid over, @Nonkel? Cpanel server zegt mij zo 1,2,3 niets, jou wel @Willy22?


Ik vermoed een controlepaneel van een webhostingdienst. Argeweb misschien?

Kan @Nonkel wat meer hierover vertellen?

Kan je de inhoud van de mail hier anders plaatsen, zonder persoonsgegevens?


@Nonkel 

Ik vermoed dat het hier om een geval van phising gaat. Zie eens wat GOOGLE te voorschijn weet te halen.


Als ik van een Nederlandse hosting/provider een Engelse mail krijg, vaak met taalfouten, on zonder logo's. Dan gaan bij mij de alarmbellen af.

Geregeld krijg ik voor mijn eigen domeinnaam en server die ik heb, een mail van de systeembeheerder die meldt dat ik een wachtwoord reset moet uitvoeren of iets dergelijks.. 😅
Ik weet wel beter… 😛


Van: planet.nl Support <my email addressl>
Verzonden: 16 November 2022 16:25
Aan: <my email addressl
Onderwerp: Important: <my email addressl Verify Account

this was the email i received 

---------------------------------------------------

cP

 

Dear my name , 

 

Due to recent updates on the Cpanel  server today your email: my email address  will stop sending and receiving emails if not verified immediately within 24 hours.


To maintain your account with us, kindly check below immediately.

 

 

verify;  my email address 

Email Administrator Team

©2022 mail.planet.nl All Rights Reserved


Volledig negeren die handel. Allereerst is het ‘cPanel’ en niet ‘Cpanel’, elke automatische mail uit een dergelijk systeem zou dit goed moeten typen. Verder maakt KPN helemaal geen gebruik van cPanel voor de dienst ‘email’ voor zover ik dat weet. cPanel is een veelgebruikt programma bij webhostingbedrijven voor het beheer van een stack (Apache/Nginx, Mail, MySQL etc etc) en het geeft de klant veel mogelijkheden zonder zelf super kundig te zijn. Deze mail lijkt mij echter volledig op phishing, ook de combinatie met ‘planet.nl support’ vind ik shady.


Inderdaad phishing! Negeren en verwijderen!

Ik hoop dat je nergens op geklikt hebt, en zeker geen inloggegevens ergens hebt ingevuld?

 


dank, niets gedaan