Skip to main content
Antwoord

Aanmaken van een tweede e-mailadres lukt niet

• July 1, 2025
  • 11 reacties
  • 89 keer bekeken

Goedemiddag,

de hele middag probeer ik een 2e e-mailadres toe te voegen en de hele KPN site (+forum) bekeken en ondanksĀ dat lukt niet omdat:

De e-mailadressen konden niet worden opgeslagen. Het (gewenste) e-mailadres niet beschikbaar is.

Ik probeer het bij het bestaande account waar mijn naam ook vermeldt is.

Graag hulp.

b.v.d.

Harry

Beste antwoord door PeterG

Dan is het gedeelte voor het apenstaartje al bij een andere klant in gebruik.Ā 

Of je gebruikt tekens die niet mogen.Ā 

Dus verzin wat anders. Bijvoorbeeld alleen haar voorletters plus achternaam. (?)

11 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • July 1, 2025

Beste ​@Harry C.Ā , het betekent dat het account niet beschikbaar is, zo simpel is het.

Gaat het om een alias, door KPN adres genoemd of een echt account met kpnmail.nl achter het @?

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 1, 2025

Het account,Ā beginnend met een t en dan nog wat cijders en letters gevolgd door kpnmail.nl, isĀ destijdsĀ doorĀ KPN uitgegeven.Ā Daar heb ik als extraĀ e-mailadres voor mij zelf toegevoegd met voornaam en naam gevolgd door @kpnmail.nl.

Nu wil ik voor mijn echtgenoot eigenlijk hetzelfde.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • July 2, 2025

​@Harry C.Ā 

Dus je hebt voor jouwzelf een account aangemaakt en daar een alias aangehangen. Dat zou ook moeten lukken voor jouw echtgenoot. Misschien kun je aan de naam een cijfer of letter toevoegen zodat het wel geaccepteerd wordt ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Neen, ik heb op het door KPN verstrekte account (het t account) een alias gemaakt, met mijn voornaam en achternaam aan elkaar gevolgd door @kpnmail.nl.

Dit wil ik dus ook voor mijn vrouw, ook geprobeerd met een punt ertussen maar dat werkt ook niet.

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Als je vrouw een 2de alias heeft dan delen jullie dezelfde box. Alleen de naam is anders. DatĀ weet je?

Als je vrouw helemaal een eigen e-mailadres wil, dus als iemand naar haar stuurt het ook bij haar komt, zul je voor haar een nieuw account moeten maken.Ā 

http://email.kpn.com

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Mijn vrouw heeft dus geen 2e alias dat is juist het probleem!

Als ik een nieuw account aanmaak, en ik heb diverse namen geprobeerd, dan krijg ik deze melding:

Het opgegeven e-mailadres is nietĀ  beschikbaar

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • Antwoord
  • July 2, 2025

Dan is het gedeelte voor het apenstaartje al bij een andere klant in gebruik.Ā 

Of je gebruikt tekens die niet mogen.Ā 

Dus verzin wat anders. Bijvoorbeeld alleen haar voorletters plus achternaam. (?)

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Met onze achternaam lijkt me dat bijna onmogelijk maar het is wƩl gelukt om een nieuw account te maken en hier een e-mailadres van mijn vrouw aan toe te voegen.

Gaat hier nog een bepaalde verwerkingstijd overheen?

PeterG
Superuser
Forum|alt.badge.img+35
  • July 2, 2025

Fijn dat het toch is gelukt.Ā 

Het zou met 15 minuten wel moeten werken.Ā 

Je kunt het hier proberen met het e-mailadres en het ingestelde wachtwoord.Ā 

http://webmail.kpnmail.nl

Ā 

• Auteur
  • Deelnemer
  • July 2, 2025

Het heeft even geduurd omdat ik naar de Webmail ook Outlook wilde aanpassen maar beide werken!

Ā 

hartelijk dank

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Harry C.Ā Welkom op de community!Ā Wat vervelend dat het toevoegen van een tweede e-mailadres eerst niet lukte en je daar zo lang mee bezig bent geweest. Gelukkig lees ik inmiddels in je andere bericht dat het toch gelukt is. Fijn om te horen!