Skip to main content

Hallo,

Bij het inloggen op mijn Telfort Webmail account kreeg ik de waarschuwing dat mijn wachtwoord zwak is en dat er mogelijk sprake van een datalek kan zijn. 
Ik gebruik dat e-mailadres al jaren nauwelijks. Maar ik wil natuurlijk graag heel snel mijn Telfort Webmail wachtwoord wijzigen om te voorkomen dat hackers met mijn account aan de haal gaan. 

Vervolgens kwam ik erachter dat het account intussen onderdeel is van KPN. Maar, eenmaal ingelogd bij KPN lukt het me niet om het wachtwoord van mijn Telfort Webmail account aan te passen.
Ik ben nu een dik half uur bezig en ik geef het op. 

Ik ben met mijn mobiel ook al jaren KPN klant, en ons huishouden heeft meerdere KPN-abonnementen. 
Kunt u mij s.v.p. uitleggen welke stappen ik moet nemen om het wachtwoord van mijn Telfort Webmail te wijzigen?
Als het mogelijk is om voor het Telfort emailadres een KPN-alias aan te maken, of iets dergelijks, of heeft u andere tips voor mij dan hoor ik dat ook heel graag. 

Alvast hartelijk dank voor de moeite. 
 

@Jukkamari :

Je kunt ook dat Telfort emailadres als een extra alias aan één van de andere KPN accounts laten hangen. Dat kan gedaan worden door de KPN klantenservice of door een moderator hier op het forum. Vul bij “Privégegevens” hier op het forum 1)) het Telfort emailadres(sen) + klantnummer in en 2)) het KPN klantnummer + KPN accountnaam waar dat Telfort emailadres(sen) naar toe moet. Maak daar ook duidelijk wat waar naartoe moet. En laat even weten wanneer dat gedaan is.

Heb je op dat Telfort adres nog email staan ? Zo ja, dan moet je met een emailprogramma eerst alle post ophalen. Gebruik hiervoor een account (emailprogramma) dat met POP werkt. Dan kun je (nu of later) zelf die email naar een ander emailadres verplaatsen.


Goedemiddag @Jukkamari, er zijn 2 mogelijkheden om het wachtwoord aan te passen. Mijn advies is het internet en tv abonnement te koppelen aan het KPN ID waar ook eventueel 1 of meerdere mobiele abonnementen aan gekoppeld zijn. Dan kun je vervolgens altijd jouw e-mailadressen beheren via https://email.kpn.com/