Skip to main content

Er is een probleem met de KPN webmail:

Ik kan email van meerdere emailadressen laten blokkeren door meerdere berichtregels in de KPN webmail aan te maken. Dat gaat als volgt: Kies in de webmail het tandwiel > instellingen > email > geblokkeerde verzenders.

Daar kan ik kiezen om email afkomstig van alle verzenders uit de lijst te laten blokkeren. Maar als ik later weer dit scherm open dan zie ik dat alle vinkjes verdwenen zijn. Tja, dan heeft dus het aanvinken van 1 of meerdere verzenders in die lijst in de webmail dus absoluut geen zin. En dus zie ik dat email van de geblokkeerde verzenders toch nog gewoon binnenkomt.

Heb alleen ik last van dit probleem (ik gebruik op dit moment de laatste versie van Chrome (v100)) of zijn er meer mensen die hier last van hebben ?

Dit is dus een onderdeel van de KPN webmail dat (waarschijnlijk) nog (fors) verbeterd moet worden !!!!!!

 

*Admin: eigen topic voor vraag gemaakt origineel topic]

Nee @Willy22 

Je interpreteert dit scherm verkeerd. Alle e-mailadressen in de lijst worden geblokkeerd.

De vinkjes voor één of alles selecteren zijn bedoeld om de lijst te schonen.
De geselecteerde items worden verwijderd door de knop “Geselecteerde verwijderen”.

willekeurige (zelfbedachte) e-mailadressen 😇

 


Oeps, even met mijn neus gekeken.

Maar dan zit ik nog met een ander probleem. Ik heb een reeks emailadressen (zie een gedeelte van deze lijst in het plaatje) aan deze lijst toegevoegd maar email /spam van deze verzenders komen nog steeds binnen.

Deze verzenders blijken zeer hardnekkig waar het gaat om het versturen van spam. (Dit is geen “ongewenste email” meer). Als ik mij afmeld dan krijg ik geen email meer van deze mensen maar dan wordt mijn emailadres doorgegeven naar een andere spammer en dan begint het liedje opnieuw. Zelfs mijn favoriete tip (Blokkeren van “Externe inhoud") werkt niet bij deze groep spammers. Ja, de KPN zet de email van deze mensen/verzenders altijd braaf in de spammap maar deze mensen weten van geen ophouden. En dat begint me zo langzamerhand behoorlijk te irriteren.

 

 


Hi @Willy22 , waarom meld je je dan af, daarmee weten de spammers dat jij “bestaat".
Je kent toch de regel "nooit afmelden als je jezelf niet hebt aangemeld".
Alleen bij eerder gewenste nieuwsbrieven -die je nu niet meer wil ontvangen- meld je je af.


Ja, de KPN zet de email van deze mensen/verzenders altijd braaf in de spammap maar deze mensen weten van geen ophouden. En dat begint me zo langzamerhand behoorlijk te irriteren.

De acties van het spamfilter gaan “voor” op de lijst geblokkeerde afzenders. Dat is volgens mij de reden dat de lijst hierbij niet werkt. Spam gaat vóór geblokkeerd.


@RBxx 

Er is toch een (klein) succesje te melden. De volgende tip kan misschien ook een andere mensen helpen om de hoeveelheid spam te verminderen.

Bij een aantal van de spammers kon ik het emailadres wijzigen waar de spam naartoe werd gestuurd. (hoe dom kun je wezen als spammer om die mogelijkheid aan te bieden !!!). Ik heb daar mijn bestaand emailadres gewijzigd in een emailadres dat niet bestaat. Een aantal spammers krijgt dus vanaf nu hun spam retour met de melding dat dat ene emailadres niet (meer) bestaat.

Probleem opgelost van de spam ? Ik weet het nog niet. Het is nog te vroeg om nu al te gaan juichen maar de eerste resultaten zijn hoopgevend. De hoeveelheid spam is al duidelijk minder geworden. Zijn de spammers slim genoeg om deze truc te doorzien ? Ik weet het niet. Over een ca. een week weet ik waarschijnlijk meer.


Beste is toch echt ze geen teken van leven te geven en de spambox een korte verwijder tijd te geven…

Spambox ergens verbergen waar je er nooit naar kijkt…


@LaurensZalm 

Zie ook dit antwoord