Skip to main content

Sinds een paar maanden ontvang ik geen mails meer via dat account. Ik moet dan webmail openen om toegang te krijgen. Wel lukt het om via dat account nieuwe mails te versturen, ook zijn de mappen in dat account te openen. Ik heb van alles geprobeerd via de site:

Inkomende server: imap.kpnmail.nl SSL aanvinken en poort 993 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen
Uitgaande server: smtp.kpnmail.nl TLS (of SSL voor oudere apparaten) aanvinken en poort 587 invullen
Gebruikersnaam: KPN e-mailadres invullen
Wachtwoord: KPN wachtwoord invullen

Account verwijderd, weer opnieuw gestart, zelfs een KPN medewerker die de PC overnam en zocht naar het probleem lukte het niet. Daarom hoop ik dat iemand dit verhaal kent en mij kan helpen. Het is uitermate lastig om voortdurend opnieuw in te loggen als je webmail gebruikt, ook al hebt het vinkje NOOIT gebruikt om dat te voorkomen. Dank vast

Ineke Ouwehand

Hallo @Claziena , welk e-mailprogramma gebruik je op je PC?

 


Jemig, is dat Outlook? Sorry dat ik dat niet meteen weet...


Ik denk dat het programma MAIL is, nu ik mij en beetje inlees

 


Hallo @Claziena ,

als ik uitga van MAIL kies dan bij het aanmaken van een account voor de tab ‘geavanceerde configuratie en NIET voor de tab ‘ander account POP IMAP.

vink onderaan alles aan.

Dan moet het lukken.

 


Dag Jan,

meteen geprobeerd via configuratie . maar dan vraagt het systeem om te kiezen tussen IMAP en POP, en als ik de gevraagde info invul zoals accountnaam, gebeurt er niet wat ik zou willen… helaas, maar dank voor je support!!

ineke


Hallo  @Claziena , in jouw geval moet je Dus kiezen voor IMAP.

Succes.

 

 


Beste @Claziena, welkom! Is het nog gelukt? Als dat niet het geval is, misschien kan je dan proberen een screenshot te plaatsen van waar het mis gaat? Dan helpen we je er graag verder mee 🙂.


Nee hoor ondanks de adviezen hierboven, maar misschien is er een ander probleem; ik heb wel een account kunnen aanmaken voor de pc, en als ik op Postvak in klik gebeurt er niks; wel kan ik bij de mappen komen die aan dit account hangen; dat is toch gek; dus het account bestaat wel, alleen kan ik geen inkomende berichten ontvangen; dan moet ik naar kpn webmail en steeds opnieuw inloggen, wat ik vervelend vind, maar goed. Misschien heb ik nu duidelijker geformuleerd wat het probleem is hopelijk, dank en groet ineke


Er komen dus geen e-mails binnen, begrijp ik? Dan wil ik toch nog eens vragen of je een screenshot kunt plaatsen van de instellingen. Dan komen we hopelijk snel achter de oorzaak van dit vervelende probleem!