Skip to main content

Ik kan mijn mail account niet toevoegen aan Outlook 2016. Krijg iedere keer de melding dat er geen verbinding gemaakt kan worden et de smpt-server en dat er een time out optreedt.
Mijn mail account heeft wel gewerkt in Outlook 2016, maar na het veranderen van mijn wachtwoord in Mijnkpn.com kon ik geen emails meer versturen. Deze bleven in de outbox hangen.

Na vele malen de instellingen doorlopen te hebben of alles goed stond, en dat stond het, maar besloten om mijn account uit Outlook 2016 te verwijderen en opnieuw te installeren. Verwijderen ging prima, maar installeren lukt niet meer door eerder genoemde reden, kan gen verbinding met de smtp server maken.

 

Wie weet er een oplossing?

Hallo @ruudlek 

 

Gebruik je soms AVG antivirus, die geeft problemen sinds een tijdje bij verzenden van mails.

Je kan die dan tijdelijk uitschakelen of in de instellingen daarvan het scannen van uitgaande email uitzetten.

Zie ook dit topic:

 


Hoi @ruudlek en bedankt voor je berichtje!

Heb je iets gehad aan het bericht van @GeSp? Wat hij aangeeft zou in dit geval heel goed kunnen verklaren waarom je tegen dit probleem aanloopt. Mocht je geen gebruik maken van AVG antivirus laat ons dit dan vooral weten, dan kunnen we verder kijken wat er in dit geval aan de hand is. 


Hoi Gesp,

 

Dank voor de hint. Probleem is opgelost. Was inderdaad de AVG, niet de internet security mar de secure VPN. Deze laatse heb dan ook direct verwijderd.


Hoi Gesp,

 

Dank voor de hint. Probleem is opgelost. Was inderdaad de AVG, niet de internet security mar de secure VPN. Deze laatse heb dan ook direct verwijderd.

Fijn om te lezen dat het probleem met de hint van @GeSp is verholpen @ruudlek en ook bedankt voor deze terugkoppeling!