Skip to main content

Ik ben onlangs gemigreerd van Telfort naar KPN. Nu heb ik een nieuwe Tablet en wil daar een account toevoegen.  

Ik gan naar instellingen, accounts en kies voor account toevoegen  - persoonlijk - imap.  Dan vul ik mijn  e-mail adres in xxxx@telfort.nl , mijn PW. Dan als server imap.telfort.nl en poort 993, beveiligingstype is SSL/TLS.   Ik krijg de melding “Kan geen verbinding maken met de server”. Wat doe ik fout?

@FamBuring :

Probeer dit eens:

https://www.kpn.com/service/mobiel/problemen/toestelhulp.htm#!/topic/e-mail/handmatig-instellen/device/samsung


Ik krijg dit scherm Meer niet.

 


@FamBuring :

Probeer dan dit:

Kies (bovenaan de webpagina): Service > Email (onder “Internet”) > Email instellen op mobiel/tablet > ……..

(bij mij lukt dit prima)


Hallo @FamBuring , ik zou nu in plaats van @telfort.nl nu kiezen voor kpnmail.nl

dus IMAP.kpnmail.nl en SMTP.kpnmail.nl


 IMAP.kpnmail.nl en SMTP.kpnmail.nl   geeft ook dezelfde melding. 


Ik ben onlangs gemigreerd van Telfort naar KPN. Nu heb ik een nieuwe Tablet en wil daar een account toevoegen.  

Ik gan naar instellingen, accounts en kies voor account toevoegen  - persoonlijk - imap.  Dan vul ik mijn  e-mail adres in xxxx@telfort.nl , mijn PW. Dan als server imap.telfort.nl en poort 993, beveiligingstype is SSL/TLS.   Ik krijg de melding “Kan geen verbinding maken met de server”. Wat doe ik fout?

Hallo @FamBuring , kies eens voor een anderbeveiligingstype, hier gaat het vaak fout.

 


@FamBuring :

Hier nog iets dat kan helpen. Maak een extra emailaccount aan bij de Samsung met exact dezelfde instellingen. Komt er op dat ene account dan wel email binnen ?


Willy22,  Op een ander account gaat het prima. Melding komt alleen als ik een KPN account wil maken en dat lukt dus niet.

Ik zal eens een ander beveiligingstype proberen.

 


@FamBuring :

Lukt het wel om bij de (KPN) webmail binnen te komen en van daaruit email te versturen en te ontvangen ? Zo ja, dan weet je dat je de fout bij jouw emailprogramma moet zoeken.

Het punt bij tablets en smartphones is dat als men daar in een account veranderingen (!!!) aanbrengt dat dan het apparaat om een duistere reden kan besluiten de veranderingen wel op te slaan maar “niet uit te voeren”. In dat geval heeft het al vaak geholpen om bij tablet of smartphone het probleemaccount te verwijderen, een ca. 30 à 40 minuten te wachten en weer aan te maken. Dit is geen probleem omdat je IMAP gebruikt.

Kijk ook even onderaan deze pagina:

https://www.kpn.com/service/internet/e-mail/instellen-laptop-pc.htm