Skip to main content

Ik heb mijn account @hetnet.nl per ongeluk verwijderd. Ik kan geen nieuwe aanmaken met de @hetnet.nl. Wat kan ik doen om dit te herstellen?

Hallo @Armel ,

Dan kun je een nieuw e-mailaccount aanmaken met een kpnmail-adres. Onder dit account kun je dan e-mailadressen van hetnet hangen. 

 

Verschil tussen een e-mailaccount en e-mailadres

E-mailaccount

Een e-mailaccount kun je vergelijken met een fysieke postbus. Een postbus bestaat uit een adres en een postvak in. Je kunt tot 4 extra accounts aanmaken. Het oorspronkelijke mailaccount kun je niet verwijderen.

E-mailadres

Een e-mailadres is een adres voor je e-mailaccount. Onder je e-mailaccount kun je 10 extra e-mailadressen aanmaken. Een e-mailbericht naar een e-mailadres komt dus binnen bij de postbus van een e-mailaccount.

Je kunt e-mailadressen instellen die eindigen op:

@kpnmail.nl, @kpnplanet.nl, @planet.nl, @wxs.nl, @hetnet.nl, @freeler.nl, @snelnet.net, @on.nl, @onsbrabantnet.nl, @onsmail.nl, @onsnet.nu, @onsneteindhoven.nl, @onsnetnuenen.nl.

 

Het kan zijn dat jouw hetnet-mailadres nu in quarantaine staat. Na ongeveer drie maanden wordt het oude mailadres dan weer vrijgeven. Vind je dat te lang duren? Dan kun je een moderator vragen om het desbetreffende e-mailadres vrij te geven.

 


Hoi @Armel, welkom! Noordzee heeft gelijk. Het adres kan hersteld worden, maar alleen als alias. Als je dat wilt gaan doen, vul je forumprofiel in, met daarbij ook het mailadres waar het om gaat. Die mag in het veld ‘persoonlijke opmerking’. Dan zorg ik ervoor dat dit adres weer beschikbaar komt zodat jij hem als alias kunt aanmaken.

Dit doe je dan door met je KPN ID in te loggen op email.kpn.com. Daar maak je dan eerst een nieuw account aan, en vervolgens klik je die aan en kun je op de volgende pagina aliassen toevoegen. Standaard worden dit @kpnmail.nl aliassen. Maar, als jij in het invulvak het hele adres, inclusief @hetnet.nl intypt, dan wordt het die. Druk vervolgens op het groene vinkje, en daarna kun je bevestigen met de Opslaanknop. Hieronder een afbeelding voor de duidelijkheid.

 

 


Dank voor het invullen, @Armel! Ik heb de reservering op het adres verwijderd. Je kunt hem nu weer als alias aanmaken :thumbsup_tone1: Â