Skip to main content

Bij het versturen van een mail aan meneer XX met z’n adres XX@kpnmail.nl krijg ik steevast een Delivery Status Notification (failure) retour van kpnxchange.com met de mededeling dat het adres XX@hetnet.nl (z’n oude emailadres) niet bekend is. In mijn computer (iMac) staat het oude emailadres van meneer XX nergens. Is er op mijn computer, bij KPN of bij HetNet iets mis?

Hallo @GertdG ,

Ik denk dat je een auto-forward hebt ingesteld (naar XX@hetnet.nl) op het e-mailadres dat je wel gebruikt. Zou je dat eens willen controleren in de webmail? Dat kun je vinden bij het tandwieltje rechtsboven in beeld - E-mail - Automatisch doorsturen. 


Dank voor de suggestie. Tot nu toe heb ik alleen de app Mail gebruikt. Ik heb nu wel de webmail aangemaakt maar daar is het automatisch doorsturen niet actief. M.i. heeft de Mail-app niet zo’n functionaliteit en juist daar treedt mijn probleem op.


OK @GertdG 

Ik herken het fenomeen wel. Zelf heb ik trouwens ook alles van Apple. 
 

Dan heb ik nu deze tip voor jou: 

E-mailadressen verwijderen in Mail op de Mac

In Mail wordt een lijst bijgehouden met geadresseerden waarnaar je eerder berichten hebt verstuurd. Deze lijst wordt gebruikt om adressen voor te stellen of aan te vullen wanneer je een e-mail wilt versturen. Je kunt verouderde of onjuiste adressen uit de lijst in Mail verwijderen.

 

  1. Kies in de app Mail  op de Mac 'Venster' > 'Geadresseerdenoverzicht'.

  2. Zoek het adres dat je wilt verwijderen. Je kunt ernaar zoeken of je kunt de lijst sorteren door op een kolomkop te klikken.

    Als je het adres ook in de app Contacten wilt controleren, klik je dubbel op het kaartsymbool naast het adres. Als je geen kaart ziet en het adres in Contacten wilt bewaren, selecteer je het adres en klik je op 'Zet in Contacten'. 

  3. Klik op 'Verwijder uit lijst'.

Tip: Als je slimme adressen gebruikt, kun je een geadresseerde uit de lijst verwijderen wanneer je een bericht adresseert door op de pijl in het adres te klikken.

Je lijst 'Geadresseerdenoverzicht' is beschikbaar op je andere Mac-computers (met OS X 10.8 of hoger), iOS-apparaten (met iOS 6 of hoger) en iPadOS-apparaten waarop je met dezelfde Apple ID bent ingelogd en wanneer Contacten is ingeschakeld in de voorkeuren of instellingen van iCloud.


Heel hartelijk dank voor je uitgebreide antwoord. Helaas, maar het oude mailadres van meneer XX komt niet voor in de adressenlijst. Zo langzamerhand heb ik het idee, dat een instelling in de computer van meneer XX een automatische doorsturing aanstaat (of hij gebruikt ergens een alias). Ik ga hem daarover bevragen. 

 

Hartelijk dank zover voor uw suggesties. Voorlopig wil ik dit gesprek beëindigen en de oplossing dus eerst elders zoeken. Nogmaals dank.


OK, Graag gedaan.    

 


Reageer