Skip to main content

Bij aangaan van het abonnement KPN is mij verzekerd dat ik direct na alle aansluitingen door de monteur kan e-mailen. Gisteren wilde de monteur na 2,5 uur werk de email-account activeren. Tot zijn verrassing was de procedure verandertd. Er dient één dag gewacht te worden. Na achterlating van een heldere instructie namen wij afscheid. Vandaag na het verstrijken van 24 uur geprobeerd te activeren. Helaas zonder succes. Hulp gevraagd via 0800-0402. Eerste medewerker vraagt even te wachten. Na 15 minuten wordt de verbinding verbroken. Opnieuw hulp gevraagd. Tweede medewerker neemt besturing over en probeert diverse malen te activeren. Geen succes. Dan wordt voorgesteld een nieuw wachtwoord voor een KPN ID te kiezen. Ook dat biedt geen soelaas. De vermoedelijke oorzaak is een systeemstoring bij KPN waar de medewerker niets aan kan doen en die moet worden opgelost door een speciale afdeling. Het verzoek daartoe is gedaan. Helaas kan het maximaal 48 uur duren voordat dit is gelukt. Ondertussen kan deze nieuwe klant niet e-mailen. Verzoek om voorrang, prioriteit of i.d. is niet mogelijk. Ik ben vertrokken bij Ziggo omdat zij een e-mailstoring sinds 1 juli van dit jaar ook niet konden oplossen. Volijke start bij deze nieuwe provider. Is dit symptomatisch?

Welkom op het forum @JanArts, hoewel de aanleiding minder leuk is :slight_frown:

Doorgaans hoor je direct na het activeren van je abonnement via je MijnKPN (KPN ID) een mailadres aan te kunnen maken. Meerdere zelfs als je dat graag wil :slight_smile: Dat is het nu niet goed gaat, is dus absoluut niet de norm en ik hoop dat de storing inmiddels verholpen is en dat je weer kunt mailen!

Mocht je hier nog verdere hulp bij nodig hebben of aanvullende vragen hebben, dan hoor ik het graag! Zou je dan ook je gegevens in willen vullen in je profiel en hier een seintje geven als je dat hebt gedaan?


We zijn een paar dagen verder en er is veel veranderd. Een medewerker van een speciale afdeling nam contact op. Ook hij kon het niet meteen oplossen. De ellende had te maken met de introductie van een nieuw systeem. Er was meer tijd nodig.  Later op de dag nam hij opnieuw contact op. De oplossing was niet ver weg meer. Ik kreeg via SMS een speciaal nummer met toegangscode voor persoonlijke assistentie. Er ging uiteindelijke nog 'n dag overheen, maar uiteindelijk is het medewerker K. gelukt de boel te activeren op 2 computers. Voor de instelling op mijn mobile telefoon kreeg ik nauwkeurige instructie. Na 3 maanden kan ik weer e-mail versturen. :flag_lu:

De indruk die achterblijft? De intentie om de klant te helpen was absoluut aanwezig, maar ik blijf het onbegrijpelijk vinden dat het in een concern met zoveel deskundigheid zo lang moet duren om een probleempje als dit op te lossen. Moeizame interne communicatie speelt daarbij een belangrijke rol.


Jammer dat het allemaal zo moeizaam is gegaan, wel fijn om te vernemen dat je hebt gemerkt dat de intentie om je te helpen er wel was bij alle collega's die je gesproken hebt!

Daarnaast ben ik blij te lezen dat alles nu naar wens is met de mail :slight_smile: