Skip to main content

ik ben vandaag overgestapt van windows 7 naar windows 10 en nu wil ik mijn e-mailadressen (adresboek) naar windows 10 mail app importeren. Ik zie er geen kans toe.

Wie o wie helpt mij uit de nood? Anders moet ik zo'n 150 adressen met de hand overbrengen.

Bij voorbaat dank!

Hi @PeterLJanssen, bedankt voor jouw bericht!

Volgens mij kan je, ook bij Outlook 2013, gewoon je adresboek exporteren naar een bestand, en vanuit het nieuwe programma dit bestand importeren.

Via dit linkje vind je de precieze uitleg voor het exporteren, en hier voor het importeren in je nieuwe e-mailprogramma. Verder werkt het ook heel goed om even op Google te zoeken, met de specifieke programma's die je gebruikt.

Heb je hier nog vragen over? Dan weet je me te vinden!


@PeterLJanssen, ik heb helaas geen reactie meer gehad. Kan ik je hier nog bij helpen of heb je het inmiddels uitgevogeld?


Sorry, maar ik kon je bericht niet openen om de één of andere reden.

Inmiddels heb ik Office 365 aangeschaft en tussen de twee versies van outlook is het natuurlijk geen probleem. Maar om die e-mail adressen naar Windows mail te exporteren is me nog niet gelukt, dus een geval van jammer, maar helaas. 

Bedankt in ieder geval voor je reactie, verder ben ik goed bekend met de mogelijkheden van Google en consorten, maar die brachten en brengen niet altijd de juiste oplossing.

Vriendelijke groet


Opgelost!

Ik heb in windows mail mijn e-mail account van xxx@outlook.com toegevoegd en bijna alle adressen staan nu ook in de "personen-app” van de windows mail app.

Groeten


Hi Peter, fijn dat het is gelukt. Bij Outlook adressen wordt dit gelukkig gesynchroniseerd. :) 


Reageer