Skip to main content

Sinds kort worden de afbeeldingen  niet meer automatisch geopend wat tot voor kort wel het geval was.

Bij anderen met KPN mail worden deze bijlagen wel geopend automatisch,

Ook op mijn mobiel worden de afbeeldingen geopend.

Heeft iemand een idee wat er fout is?

Hallo @Freddt 

 

Dat kan met bepaalde veiligheidsmaatregelen of instellingen in de webbrowser of antivirus programma te maken hebben, dan worden plaatjes die niet als veilig gezien worden niet meer getoond, heb je wat aan de instellingen veranderd, zijn er onlangs updates geweest van die browser (kan je meestal in de instellingen terugvinden bij update geschiedenis) of van je antivirus programma (welke gebruik je)?

Heb je dat probleem bij alle mail die afbeeldingen bevatten?

Als je een andere browser probeert krijg je ze dan wel te zien?


Bedankt voor je reactie.

Ik heb volgens mij niet veranderd aan mijn instellingen. Ik gebruik Norton Antivirus.

 

Ik heb het probleem alleen met afbeeldingen: image.png.

Mijn mail account op mijn mobiel heeft dit probleem niet.

Groetjes


Als je zo'n image.png opslaat op je computer, welk programma is daar dan aan gekoppeld, dus waar opent hij hem standaard mee?

Mogelijke oplossing die ik op internet gevonden heb is dan het soms helpt het om hem te koppelen aan een een ander programma, zoals je webbrowser en hem daarna weer te koppelen aan het originele programma.

Dat kan je doen door met de rechtermuisknop op zo'n plaatje te klikken en dan op Eigenschappen.

Dan klikken op Wijzigen en daar kiezen voor b.v. Firefox, dan klikken op Toepassen.

Daarna weer op dezelfde manier terug wijzigen naar het originele programma, bij mij is dat Foto’s.

 


Hallo GeSp,

 

Bedankt voor je reactie. 

Ik heb gezien als ik het bericht beantwoord of doorstuur dat de afbeeldingen wel zichtbaar zijn.

Groetjes

 

 


Hoi @Freddt . Dit is ongetwijfeld ergens een veiligheidsinstelling.  Waar precies kan ik je zo niet vertellen.


Vanaf gisteren is het opgelost gelukkig. 

Ik heb niets gewijzigd