Skip to main content

Ik heb kort achter elkaar twee identieke afpersings-emails gekregen van het type waarvoor op diverse sites al enige tijd gewaarschuwd wordt. De mails verwijzen in de titel naar een (vroeger) gebruikt password en dreigen allerlei zaken te openbaren, tenzij…… 

Mijn vraag is hoe het mogelijk is dat dit soort emails, die dus al langer bekend zijn, het SPAM filter van KPN kunnen passeren.

Hallo @Rob100 , even melding van maken bij de abuse-afdeling van KPN:

https://www.kpn.com/service/internet/veilig-internetten/abuse.htm


Hi ROb, welkom op het forum. 

De meeste van dit soort e-mails worden goed tegengehouden. Echter zijn er nog gevallen die nog steeds glippen door de filter, die jongens worden ook steeds slimmer en doen hun best op deze berichten op een regulier mailtje te laten lijken. Ik vermoed dat dit een e-mail met tekst met weinig linkjes met simpelweg het verzoek om Bitcoins over te maken naar een bepaald account want anders…. 

Een melding naar abuse is inderdaad juist en vanzelfsprekend het bericht verder verwijderen en niets over maken. 


Beste Alex,

Dank voor je reactie, die ik natuurlijk begrijp. Het is inderdaad een mail zonder links etc., maar het is wel een al veel langer bekende mail met letterlijk steeds dezelfde tekst. Ik had gehoopt dat dat voldoende reden zou zijn en voldoende aanknopingspunten zou bieden om mee te nemen in het SPAMM filter.

Vriendelijke groeten