Skip to main content

Geluksman, is het gelukt met de aliassen? Ik heb namelijk hetzelfde probleem. Bij de oude webmail deed de afwezigheidsmelder het wel en nu niet meer. Ik heb geen aliassen, maar slechts 1 mailadres. Ik kan geen vinkje zetten voor mijn mailadres, alleenĀ kiezen voor de standaard verzender of voor mijn mailadres.

Ā 

Admin: afgesplitst omdat het toch om iets anders ging

Welkom, @BelindaALC, wat bijzonder om te lezen dat jij hier ook tegenaan loopt! Wil je eens een screenshot sturen van jouw pagina? Om welke alias gaat het? Kan je dat in je forumprofiel zetten onder ā€˜persoonlijke opmerkingenā€™? Als je in je profiel ook je postcode + huisnummer en evt. klantnummer(s) invult, kijk ik graag met je mee.Ā 


Hallo Marcia, ik heb de alias etc. in mijn forumprofiel gezet. Van welke pagina wil je een screenshot?Ā 


Ā 


Yes, dat zocht ik inderdaad 🙂. Ik zie dat de door jou genoemde alias, geen alias is maar een eigen mailbox. Je zult via de webmail dus apart in moeten loggen met het betreffende e-mailadres + wachtwoord en dan een eigen afwezigheidsmelder in moeten stellen. Heb je zo voldoende informatie?


Hallo Marcia, nee, het is inderdaad een eigen mailadres en wachtwoord, geen alias. Sorry voor de verwarring.

Ik heb de afwezigheidsmelder juist alleen voor dit mailadres ingesteld.Ā Ik log in op de webmail met dit mailadres en een eigen wachtwoord. Ā DeĀ schermprint is van de afwezigheidsmelder van dit mailadres.Ā 


Ik heb even een testmail gestuurd naar het betreffende e-mailadres en krijg meteen de afwezigheidsmelder waarin vermeld wordt dat ik voor de parkeerpassen een ander e-mailadres nodig heb 😉. Volgens mij is het nu in orde dan toch?


Dat is wel de tekst die je zou moeten krijgen maar, ik probeer het voor de zoveelste keer vanaf een extern mailadres en krijg geen afwezigheidsmelder. Zou het kunnen dat het ligt aan het aantal wat je in kunt vullen? Ik heb deze staan op 1 dus maximaal 1 melding per dag. Zo begrijp ik dat tenminste. Of is het dat je maar in zijn totaliteit 1 keer een afwezigheidsmelding krijgt? Als jij nu nog een keer een mail stuurt, krijg je dan weer een melding? Als je een mail stuurt over 2 dagen zou je weer opnieuw een afwezigheidsmelding moeten krijgen. Kun je dat testen? Ik krijg in ieder geval vanuit geen enkel mailadres een afwezigheidsmelder.Ā 


Ik heb direct na het verzenden opnieuw een afwezigheidsmelder binnengekregen. Het lijkt dus wel Ć©cht goed te gaan. Vanaf welke e-mailadressen mail jij? Heb je de spam map van die e-mailbox al eens gecontroleerd?


Hallo Marcia,

Het is mooi dat jij wel die afwezigheidsmelder krijgt, maar, ik krijg het niet. Ik heb de spam van het mailadres gecontroleerd en daar staat het niet in. Wat ik nu wel in mijn spam krijg zijn de berichtjes van KPN over het feit dat er een reactie is gegeven op mijn vraag op het forum. Ik heb mails gestuurd vanaf ***. Er komt gƩƩn afwezigheidsmelder. Het is heel vervelend dat vanaf het moment dat de nieuwe webmail er is, dit voor mij niet meer werkt. Ik wordt hier toch wel een beetje chagrijnig van. Is er nou niemand die dit kan oplossen? Ik gebruik voor de verbinding vanaf het kpnmail adres een VPN verbinding. Wat ze bij mijn werk gebruiken weet ik niet.


Zou jij eens bij de werkgever en/of hostingpartij van je zakelijke mail willen controleren of deze mails van ons niet als ā€˜sure spamā€™ aangemerkt worden? Dan krijg jij de mails helemaal niet binnen. Ik ga intern ook nog eens navragen of wij nog ideeĆ«n hebben waar het aan kan liggen. Heb je de afwezigheidsmelder nu nog steeds ingesteld? Zo je dat weer willen doen, zodat we mee kunnen kijken?


We zien aan onze kant niets vreemds. Je mailt met je alc*** @ kpnmail.nlĀ e-mailadres rechtstreeks naar bov*** @ kpnmail.nl? In dat geval staat er vanuit ons niets in de weg om een afwezigheidsmelder te ontvangen. Wil je eens kijken of je op het alc*** @ kpnmail.nl zelf regels hebt ingesteld waardoor de mail misschien in een ander mapje terecht komt?Ā 


Hallo Marcia,

sorry het heeft even geduurd voor mijn reacties. ik heb diverse mensen gevraagd mij te mailen om te testen. Het lijkt erop dat er 3 dingen gebeuren: 1) alleen als een mail rechtstreeks naar bo***@kpnmailĀ gestuurd wordt komt er een afwezigheidsbericht 2) er komt maar 1 keer een afwezigheidsbericht en niet nog een keer na 2 of 3 dagen als ze weer een mail sturen 3) er komt geen afwezigheidsbericht als iemand een mail stuurt naar info@bo***Ā Dat laatste mailadres is van mijn werk en staat continu doorgesluisd/geforward naar het bo***@kpnmailĀ adres.Ā 

Ik heb de afwezigheidsmelder vanaf gister weer ingesteld tot 26 feb als ik weer terug ben van vakantie.Ā 


Deze verschijnselen zijn m.i. wel (puntsgewijs) te verklaren.

  1. De afwezigheidsmelding reageert (alleen) als bo*****@kpnmail of Ć©Ć©n van de eventuele aliassen van deze mailbox bij de geadresseerde(n) staan.
  2. Dit is afhankelijk van de instelling ā€œAantal dagen tussen afwezigheidsmeldingen naar dezelfde afzenderā€.
  3. De afwezigheidsmelding zal niet reageren op info@bo***** bij de geadresseerde(n) maar alleen op kpn adressen van deze mailbox.

Ā 


We hebben het nagevraagd en daaruit blijkt dat watĀ RBxx aangeeft klopt. Er wordt gĆ©Ć©n autoreply verzonden op geautomatiseerd doorgestuurde e-mails. Je zult voor het domein mailadres dan ook apart een autoreply moeten instellen.


Oke, ik ben blij dat ik nu duidelijkheid heb, maar, ik verbaas mij hier wel over. Voordat de webmail van KPN wijzigde, werkte de afwezigheidsmelder ook op berichten die vanaf een ander mailadres doorgestuurd waren naar het kpnmailadres. Misschien iets om te kijken of dit aangepast kan worden? Nu moet ik namelijk 2 keer een afwezigheidsmelder inschakelen: een keer bij kpn en een keer bij de andere partij.

Dank jullie allemaal voor alle medewerking en moeite om dit uitgezocht te krijgen!