Skip to main content
Antwoord

Afzender verzonden e-mail wijzigen in Outlook 365

• August 24, 2025
  • 7 reacties
  • 79 keer bekeken

Deze vraag is een paar keer eerder gesteld, maar de antwoorden helpen mij niet.
Als ik mail verstuur vanuit Outlook 365, wordt mijn accountnaam weergegeven als afzendadres in plaats van het door mij ingestelde e-mailadres. Vanuit Webmail gaat het wel goed, dus daar ligt het niet aan. In mijn accountinstellingen in Outlook staat zowel bij Accountnaam als bij Antwoordadres het goede e-mailadres, maar de account heeft het adres met mijn accountnaam.

Dit is een probleem van het afgelopen jaar ongeveer, denk ik. Daarvoor werd altijd mijn ingestelde adres weergegeven. Hoe kan ik zorgen dat weer het gewenste adres wordt weergegeven?

Beste antwoord door TDN

Omdat ik nergens kan vinden waar ik dat doe. Dat is mijn vraag...

Gewoon de account verwijderen en opnieuw toevoegen met de juiste e-mail adres. Let op als de oude account een POP3 is, moet je eerst de oude e-mails back-upen. Met IMAP-account hoeft het niet.

7 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • August 24, 2025

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 24, 2025

Dit gaat over mijn Microsoft-/Office-gebruikersnaam. Dat is het probleem niet.

Ik probeer het wat duidelijker uit te leggen, met verzonnen namen:

Mijn KPN-account is abcd001@planet.nl. Het e-mailadres dat ik gebruik, en dat daaraan is gekoppeld, is voornaam.achternaam@planet.nl. Mijn weergegeven naam is Voornaam Achternaam.

Voor mijn account in Outlook 365 heb ik ingesteld dat het antwoordadres voornaam.achternaam@planet.nl is. Maar als ik e-mails stuur vanuit Outlook 365, staat er als afzender Voornaam Achternaam (abcd@planet.nl), en als de geadresseerde de mail beantwoord, wordt de mail verzonden naar abcd@planet.nl en niet naar voornaam.achternaam@planet.nl. Dat levert regelmatig problemen en verwarring op.

Mails die ik vanuit Webmail verstuur, hebben wél het goede afzendadres. Het lijkt er dus op dat er ergens in mijn accountinstellingen van Outlook iets fout moet zijn, maar ik kan niet achterhalen waar.

Leen59
Wijsgeer
  • August 24, 2025

Misschien iets met een alias? Verder kan ik je helaas niet helpen.

HeidiV
Topper
  • August 24, 2025

Hi ​@Haagjes 

Dat outlook jouw KPN hoofdaccount als afzender aangeeft klopt, dat heb je zelf zo ingesteld.
In webmail werkt dat anders, daar stel je geen antwoord adres in maar het verzendadres.

Waarom gebruik je niet meteen het juiste e-mailadres (voornaam.achternaam@planet.nl) bij de accountinstellingen in outlook?
Dat het een extra e-mailadres (alias) is maakt niet uit, het wachtwoord blijft hetzelfde.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • August 25, 2025

TDN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • August 25, 2025

Gewoon de account verwijderen en opnieuw toevoegen met de juiste e-mail adres. Let op als de oude account een POP3 is, moet je eerst de oude e-mails back-upen. Met IMAP-account hoeft het niet.

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23

Hoi ​@Haagjes. Welkom op de community! Heb je het advies uit eerdere reacties al opgevolgd? Bijvoorbeeld het verwijderen en opnieuw toevoegen van je e-mailaccount in Outlook 365? Helpt dat om het probleem op te lossen, zodat bij het verzenden weer het juiste e-mailadres wordt weergegeven in plaats van je accountnaam? Laat even weten hoe het gaat, anders kunnen we verder met je meedenken.