Skip to main content

Het lukt me niet om afzenders te blokkeren in KPN Webmail. Als ik de optie Instellingen > E-mail > Geblokkeerde afzenders kies toont de website geen optie om afzenders toe te voegen. Dit probleem doet zich bij alle browsers die ik geprobeerd heb, voor. Kunt u aangeven hoe ik afzenders kan toevoegen. Met dank,

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid

Hi @Marc V, welkom op het forum.

Je kunt de afzenders blokkeren door een mail van de betreffende persoon aan te klikken. Je ziet dat boven de mail de opties ‘Beantwoorden’, ‘Allen beantwoorden’, ‘Doorsturen’ en ‘Verwijderen’. Naast verwijderen zie je een extra menuknopje. Als je deze aanklikt, dan verschijnt er een menu, onderin het menu, staat de optie ‘Blokkeer afzender’. Hiermee kun je de afzender blokkeren. 

Laat je me weten of het gelukt is? Als ik nog iets voor je kan betekenen, dan weet je me te vinden.
 


beste Ron,

Ik vroeg me af of het mogelijk is om afzenders te blokkeren nog voor ze een email hebben verzonden, zodat ze door de POP-server geweigerd worden.

Ik lees en beheer mijn email meestal met Mozilla Thunderbird. Dit programma biedt de mogelijkheid om afzenders te blokkeren, maar dan hebben ze wel op de POP-server van mijn emailaccount gestaan. 


Dat is een hele goede vraag. Je zou er voor kunnen kiezen om een zogenaamde filter aan te maken. Dit kun je doen door via ‘Instellingen’ te gaan naar het kopje ‘E-mail’ en vervolgens te klikken op ‘Filter Regels’. Als je dan klikt op ‘Een nieuwe regel toevoegen’ kun je de regel een naam geven (bijvoorbeeld Afzenders blokkeren).

Onder ‘Voorwaarden’ kun je dan de e-mailadressen toevoegen die je wilt blokkeren door te klikken op ‘Voorwaarde toevoegen’, dan te klikken op ‘Van’ en dan het e-mailadres in te voeren. Door deze stappen te herhalen, kun je de filter voor meerdere e-mailadressen instellen.

Vervolgens kun je onder ‘Actie’ kiezen voor ‘Annuleren’. Zo worden de mails van de opgegeven e-mailadressen geblokkeerd voordat ze in de Postvak in van de Webmail komen.

Wel moet ik er bij zeggen, dat mails die worden geblokkeerd, ook niet meer terug te halen zijn. Het is dus van belang dat de filter goed wordt ingesteld. Als je nog vragen hebt, stel ze gerust!


Ik heb de methode getest met een tijdelijk emailadres. Het blijkt dat emails niet geblokkeerd worden als de actie Annuleren wordt ingesteld.


Als je wilt voorkomen dat er mail op je computer binnenkomt, waarbij de de mailsoftware het POP-protocol gebruikt, dien je dit vooraf in de Webmail, de mailserver dus, a aan te geven, dan kan het nooit door je mailprogramma op je computer binnengehaald worden.

In het aloude Windows Live Mail 2012 kon je beleidsregels instellen om daarmee te voorkomen dat ongewenste e-mail op je computer kwam


Ik heb de methode getest met een tijdelijk emailadres. Het blijkt dat emails niet geblokkeerd worden als de actie Annuleren wordt ingesteld.

Vreemd, want als ik zo'n filterregel instel dan worden mails van die afzender(s) weggegooid.

Kan je eens een screenshot plaatsen van de filter-regel?

Wel even het e-mailadres gedeeltelijk wegpoetsen.


Vreemd, want als ik zo'n filterregel instel dan worden mails van die afzender(s) weggegooid.

Ook bij mij werkt dit zoals bedoeld. Voorwaarde: Van: ‘ongewenst adres’ en Actie: ‘Annuleren’ en er verschijnt geen mail meer van dit ongewenste adres in Postvak IN.


Ik heb de methode getest met een tijdelijk emailadres. Het blijkt dat emails niet geblokkeerd worden als de actie Annuleren wordt ingesteld.

Dank je wel voor de terugkoppeling. Wat vreemd dat de mail, ondanks dat de filter is toegepast,  toch in de inbox komt. Zou je het screenshot waar wjb naar vraagt kunnen meesturen? Dan kunnen we met je meekijken.


Hallo @Marc V 

Gebruik je meerdere filterregels, waaronder “Automatisch doorsturen” en “Afwezigheidsmelding”?

Pas dan op met de volgorde van de regels en zorg ook dat “Verwerk ook de volgende regels” bij alle filterregels aangevinkt is. Anders komt de ‘blokkeer’-regel te laat of helemaal niet aan de beurt.


Ik heb geen reactie meer van je gezien dus ga ik ervan uit dat je vraag is beantwoord. Anders hoor ik het graag!


Ik heb voor de test alleen de filterregel “Annuleren” geactiveerd.

Waarvan wil je een screenshot hebben?


Waarvan wil je een screenshot hebben?

Zoiets als deze.

 


Het probleem lijkt te zijn opgelost.

Onder mijn KPN-account vallen diverse emailadresssen die met dezelfde POP-server werken. De emailadressen hebben ook diverse domeinnamen zoals @wxs.nl, @planet.nl en @kpnwebmail.nl. Ik verstuurde mijn test emails van een gmail account naar @wxs.nl. Deze werden niet geblokkeerd. Emails verstuurd naar @planet.nl werden wel geblokkeerd en daarna werden ook de emails naar @wxs.nl geblokkeerd.

Iedereen bedankt voor de hulp


Reageer