Skip to main content

Goedenavond,

 

Ik heb sinds kort een vreemd probleem met Airmail op mijn Mac. Tot op een paar weken geleden haalde Airmail mijn e-mails van de provider (voorheen XS4ALL nu dus KPN) en waren die daar verwijderd. Ik sorteerde dan op mijn Mac welke berichten ik wilde bewaren en welke ik weg wilde gooien. Prima dus. Nu blijven mijn e-mails bij KPN staan en blijft Airmail maar die ‘ oude’’ berichten ophalen met tot gevolg dat ik telkens weer berichten binnen krijg die ik allang gezien heb… Geen idee wat er aan de hand is. 

Kan iemand mij hiermee helpen want dit is gekmakend…

Groet en alvast dank!

R.

Zou het kunnen dat je nog POP3 gebruik? en met een setting die de berichten niet van de server wist bij deleten?

Beter en moderner om alles over te zetten naar IMAP. 


Goedemorgen @Dutchie58 en welkom hier op ons forum :)

Net als @EAZ1964 vermoed ik ook dat je dan nog gebruik maakt van POP3 en dan is het inderdaad beter om alles over te zetten naar IMAP. We hebben daar eerder een topic over gehad en ik kan je aanraden om deze eens door te nemen. Laat je me weten of je hiermee verder bent geholpen?


Dank voor de reacties. Inderdaad, mijn account stond ineens op POP in Airmail. Vreemd, want ik weet zeker dat ik IMAP destijds had ingesteld. Zo stom geweest om het POP-account te verwijderen voordat ik IMAP instelde. Alle instellingen (aparte mappen en dergelijke) verdwenen. Ik had uiteraard eerst een backup moeten maken. Stom! Maar gelukkig had ik nog heel veel bewaard. 

Omdat Airmail vervelend ging doen heb ik Postbox (MAC) die ik nog had maar weer eens opgestart. Daarin alle mappen weer ingesteld en die draait nu. Even wennen maar ik kan weer verder. Heel erg bedankt voor het meedenken. Ik zal volgende keer beter opletten.

Groet!


@Dutchie58 

Ik denk eerder dat er iets is misgegaan met het Airmail emailprogramma. Misschien helpt het om het programma te verwijderen en weer te installeren. Of er gaat iets mis met de verbinding tussen de Mac en de KPN emailserver.


Ik heb dat geprobeerd maar het lukte niet meer. Geen probleem, Postbox voor MAC is ook prima hoor. 

Groet en een fijne dag verder!


Ik heb dat geprobeerd maar het lukte niet meer. Geen probleem, Postbox voor MAC is ook prima hoor. 

Groet en een fijne dag verder!

In ieder geval bedankt voor de terugkoppeling @Dutchie58 en fijn om te lezen dat je een alternatief hebt gevonden :)

Mocht je ons nog een keer nodig hebben, laat ons dit dan vooral weten!