Skip to main content

in webmail KPN krijg ik sinds 20/10/24 geen spam berichten meer (te zien) in de map SPAM. Voor die datum toch wel een stuk of 6 spam mails per week. En ik haalde er nog wel eens een mailtje uit dat ten onrechte als spam was gefilterd.

Is het niet gek dat er geen spam mailberichten meer zijn geweest in mijn webmail spam map sinds 11 dagen? Of is er iemand die dit herkent ??

Bij mij staan er ook maar 2. Na een maand gaan ze er automatisch uit.

Tussen deze 2 zitten 20 (!) dagen. 9 en 29 oktober.

Er gaan maanden voorbij dat ik niet in die map kijk...

@meisjevermeer

Er is nog een andere mogelijkheid: Hoewel ik de kans klein acht kan het zijn dat iemand jouw emailaccount gehackt heeft en een naar spelletje speelt met de email die in de spammap geplaatst wordt.  Bijv. regelmatig alle email daar verwijdert.

Hiervoor is er een simpele oplossing: ALLE wachtwoorden veranderen incl. het KPN ID. Controleer ook de KPN webmail of je veranderingen ziet die jij niet hebt aangebracht.

Dank voor jullie reacties ! Vandaag stonden er ineens weer een paar nieuwe spammails in de spammap op KPN webmail. Dus toch niets aan de hand! Alles werkt dus kennelijk nog zoals het hoort.

Gelukkig is het nu al een paar weken rustig (Afkloppen!)

Een maand geleden ontving ik dadelijks een hele reeks spammails en gezien de topics hier was ik niet de enige. Kennelijk heeft KPN-Abuse op de achtergrond de beveiliging aangepast/verbeterd. Maar het blijft voor hun ook een kat en muis spelletje.

Hallo @meisjevermeer! Welkom bij de KPN Community. Ik kan mij bij Noordzee aansluiten, het is waarschijnlijk even een korte dip in het aanbod van spammails. Ik krijg ook verder geen andere signalen in de richting dat dit niet goed werkt dus ik zou mij geen zorgen maken.

Mocht je meer algemene informatie willen bekijken over dit onderwerp kijk dan even hier:

Reageer