Skip to main content

KPN BV

Postbus 30000 

2500 GA Den Haag

 

Cabopino 31 maart 2020

 

Mijne Heren

 

Reeds jaren wordt maandelijks een bedrag van € 7,12 afgeschreven van de rekening van Buro HL in Emmen....

 

Dit is een bedrag voor vergoeding van het e-mailadres van planet jaren geleden al opgezegd door ondergetekende en ook niet meer gebruikt.

 

Buro Hl is in 2013 per een januari al overgenomen , maar nog steeds wordt dit abonnement afgeschreven van de bankrekening 

 

Het lijkt me toch geen onmogelijke zaak dit nu eindelijk eens op te lossen en door te halen .... volgens ons bestaat planet al meer dan 10 jaar niet meer en is er ondertussen wel € 1000,— ten onrechte geïncasseerd.

 

Kan het nu eindelijk stoppen , temeer ondergetekende er helemaal niets aan kan doen ....... 

 

€ 7,12

 

SEPA Incasso algemeen doorlopend

Incassant: NL39KPN271247010001

Naam: KPN B.V.

Omschrijving: Factuur 27-03-2020

*

 

zou fijn zijn als hier iets mee gedaan wordt

 

Met vriendelijke groet

H.L. Lübbers

*Admin: reactie afgesplitst, aangepast en eigen topic aangemaakt.

@Heinspeciaal Welkom op ons Forum! Bedankt voor je bericht. In verband met de toenemende drukte heeft het wat langer geduurd voordat we hebben kunnen reageren, dus excuses voor het langere wachten. Zo te horen is er inderdaad iets misgegaan bij het opzeggen waarna het e-mailadres is blijven bestaan. Zijn jullie er reeds achtergekomen dat er nog steeds onterecht geïncasseerd werd of hebben jullie die al meerdere malen in het verleden aangegeven. Ik wil graag even met je meekijken wat er afgelopen jaren allemaal gebeurd is. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd? Postcode, huisnummer, klantnummer en het betreffende e-mailadres zijn in eerste instantie voldoende.


@Heinspeciaal Ik heb niets meer van je gehoord dus ga ik ervan uit dat je het via een andere weg hebt geregeld. Anders hoor ik het graag!


Hallo Lisa

 

ik heb nog verder geen actie ondernomen dacht dat het zo wel behandeld zou kunnen

worden ….. ben al wat ouder en slechthorend

maar mijn mobielnummet is 06******

 

groet Hein


@Heinspeciaal Bedankt voor je bericht. Ik heb het doorgezet naar de afdeling klantreacties. Het is immers zo lang geleden dat de opzegging gedaan is, dat ik hier geen inzage meer in heb. 
Ik heb aangegeven dat je destijds het abonnement incl. e-mailadres hebt opgezegd en dat dit sluipend is doorgelopen. Dat je wenst/eist dat het e-mailabonnement met terugwerkende kracht alsnog wordt opgezegd en de kosten gecrediteerd wilt hebben. 
Tevens heb ik de link naar dit Forum topic bijgevoegd, zodat mijn collega's deze conversatie ook kunnen teruglezen. 
Een van mijn collega's neemt binnen 5 werkdagen telefonische contact met je op. Het 06-nummer dat je hebt gepost, heb ik aan hen doorgegeven. Houd er rekening mee, dat zij waarschijnlijk anoniem contact met je opnemen. :blush:


@Lisa @Heinspeciaal Toevallig kom ik dit topic tegen. Zelf ben ik er bij toeval vorige week achter gekomen dat voor mijn oude Planet Internet account van 20 jaar geleden ook nog steeds maandelijks geld wordt afgeschreven. Idd precies het bedrag van 7,12. Bij de overstap destijds naar UPC heb ik Planet Internet toen opgezegd. KPN Klantenservice aan de telefoon kon hier helaas niets aan doen met terugwerkende kracht maar alleen het abonnement stopzetten. Het zou gaan idd om een email account die ik in mijn herinnering zelfs nooit heb gehad maar goed. 20 jaar geleden is een lange tijd.

Als er echt meer dan 20 jaar lang 7,12 per maand is afgeschreven dan loopt dit bijelkaar opgeteld behoorlijk in de papieren en wil ik dit bedrag graag gecrediteerd hebben.

@Kpn zou u contact met mij op willen nemen om een regeling te treffen?

Dank alvast!

Mvg,

Roland


@Lisa @Heinspeciaal Toevallig kom ik dit topic tegen. Zelf ben ik er bij toeval vorige week achter gekomen dat voor mijn oude Planet Internet account van 20 jaar geleden ook nog steeds maandelijks geld wordt afgeschreven. Idd precies het bedrag van 7,12. Bij de overstap destijds naar UPC heb ik Planet Internet toen opgezegd. KPN Klantenservice aan de telefoon kon hier helaas niets aan doen met terugwerkende kracht maar alleen het abonnement stopzetten. Het zou gaan idd om een email account die ik in mijn herinnering zelfs nooit heb gehad maar goed. 20 jaar geleden is een lange tijd.

Als er echt meer dan 20 jaar lang 7,12 per maand is afgeschreven dan loopt dit bijelkaar opgeteld behoorlijk in de papieren en wil ik dit bedrag graag gecrediteerd hebben.

@Kpn zou u contact met mij op willen nemen om een regeling te treffen?

Dank alvast!

Mvg,

Roland

Hey Roland, fijne dagen nog. Vul allereerst even je profiel in. Dan kan een moderator met je mee kijken. 
 

Ik gok alleen wel dat je hier aan de iets wat late kant mee komt, vanuit KPN zal er geen bewijs zijn van een eventueel gesprek van 20 jaar geleden. Dat houden ze vast niet bij denk ik. Dus tenzij je bewijs hebt van opzegging zal er niks worden gecrediteerd I guess.


Uit coulance misschien een paar maanden @RT303 , het is toch echt je eigen verantwoordelijkheid om je financiën in de gaten te houden.

 


@JanD Natuurlijk moet je je eigen financiën in de gaten houden! Ik ging er vanuit dat het bedrag van 7,12 ergens anders voor was. Als je nooit een abonnement hebt afgesloten of 20 jaar geleden hebt opgezegd is het onrechtmatig en zal KPN mijn inziens het volledige bedrag moeten compenseren. Waar was dan de jaarlijkse informatieplicht die mij verteld dat het bedrag werd verlengd. Ik heb nooit iets ontvangen. In hun systeem stond nog een postcode en adres uit 1999. Volgens mij is er gewoon iets compleet misgegaan. Anyways ik ga het wel horen…


Jaarlijkse informatieplicht?? Bestaat zoiets?? 


@Ik_Hussel Ik weet het niet. Het is bij toeval dat ik er zelf achter ben gekomen omdat ik met ze aan de telefoon zat voor een nieuw glasvezel abonnement. Ze hadden nog gegevens van 20 jaar terug en ik ben inmiddels al 2 keer verhuisd. Ik kan het ook omdraaien. Laat KPN mij maar aantonen dat ik ooit deze dienst heb afgesloten. Ik ben ergrns in 2000 overgestapt naar UPC (nu Ziggo) en toen is mijn Planet Internet account stopgezet. 


@JanD Natuurlijk moet je je eigen financiën in de gaten houden! Ik ging er vanuit dat het bedrag van 7,12 ergens anders voor was. 

Waarvoor dan? Daar heeft u zich nooit in verdiept? 


Laat KPN mij maar aantonen dat ik ooit deze dienst heb afgesloten.

Het is onmogelijk om email-only überhaupt af te sluiten. Alleen bij het stopzetten van een thuis abonnement kun je dit thuis abonnement om laten zetten naar email-only. Dat gebeurt niet automatisch, daar moet je dan echt zelf nadrukkelijk om vragen.


Laat KPN mij maar aantonen dat ik ooit deze dienst heb afgesloten.

Het is onmogelijk om email-only überhaupt af te sluiten. Alleen bij het stopzetten van een thuis abonnement kun je dit thuis abonnement om laten zetten naar email-only. Dat gebeurt niet automatisch, daar moet je dan echt zelf nadrukkelijk om vragen.

Hallo @Nick83 , maar de richtlijnen voor email-only kunnen 20 jaar geleden wel anders zijn geweest.

Maar dat doet verder aan het feit niets af, het is en blijft de eigen verantwoordelijkheid van @RT303 en als KPN dan uit coulance eventueel nog iets doet is dat mooi meegenomen, maar het geld van de afgelopen 20 jaar zal hij nooit terug krijgen en het is natuurlijk ook niet 20x12x€7,12, want de bedragen waren 20 jaar geleden natuurlijk veel en veel lager en in de loop van de jaren meegestegen door inflatie en kostenstijgingen.


@Nick83 zie de eerste klacht van @Heinspeciaal Zoiets was er bij mij ook aan de hand. Ik heb destijds de boel opgezegd en dan ga je er vanuit dat dit gewoon netjes gebeurd. Of ik er dan een maand later achter kom of pas 20 jaar dat doet er volgens mij niet toe. Het blijft onterecht. Zo’n maandelijks klein bedrag is mij nooit opgevallen. Plus ik dacht dat dit c”voor Digitenne was maar dat wordt van een andere rekening afgeschreven. Maar goed ik moet het maar gewoon afwachten want blijkbaar weet niemand in dit forum het antwoord en blijft het maar een beetje bij gissen 😜


@Joep1965 als dat bedrag door de jaren heen gewijzigd is, wat zeker is gebeurd, dan moeten ze je daar over informeren. Dat is bij mij niet gebeurd iig.

 


Waarschijnlijk ben je wel degelijk geïnformeerd over tariefverhogingen. Maar als je je planet e-mail niet meer leest …..


Hou er maar rekening mee dat je er weinig van terug gaat zien. Ik las dat kpn de regel heeft dat ze maximaal 3 maanden crediteren als de fout bij kpn ligt. Ook las ik dat de geschillencommissie zo goed als altijd in het nadeel van de consument uitspraak doet. Dan zijn er ook nog regels van de Nederlandse bank omtrent dit soort situaties en die zijn waarschijnlijk dat u zelf verantwoordelijk bent. Lastig verhaal.


@Nick83 zie de eerste klacht van @Heinspeciaal Zoiets was er bij mij ook aan de hand. Ik heb destijds de boel opgezegd en dan ga je er vanuit dat dit gewoon netjes gebeurd. Of ik er dan een maand later achter kom of pas 20 jaar dat doet er volgens mij niet toe.

Dat doet er alles toe.

Het blijft onterecht. Zo’n maandelijks klein bedrag is mij nooit opgevallen.

Het is net zo goed ook een regel op het overzicht van de bank. Die regel neemt net zoveel ruimte in als bij een groter bedrag.


Laat KPN mij maar aantonen dat ik ooit deze dienst heb afgesloten.

Het is onmogelijk om email-only überhaupt af te sluiten. Alleen bij het stopzetten van een thuis abonnement kun je dit thuis abonnement om laten zetten naar email-only. Dat gebeurt niet automatisch, daar moet je dan echt zelf nadrukkelijk om vragen.

Nou, zou ik niet zomaar zeggen, ik bleek ook een e-mail adres te hebben.zonder dat ik het wist, bij de overgang van Telfort naar KPN kwam die ineens boven, was ook zonder dat ik het wist gebeurt, gelukkig (of eigenlijk niet omdat ik dan geen afschrijving zie) gratis, misschien was dat bij Planet ook wel het geval.

@RT303 En ja 3 maanden terug krijgen is wettelijk de max, tenzij jij op tijd aan de bel hebt getrokken en KPN dit niet heeft geregeld, maar jaren terug krijgen, denk dat je daar ruim naast de pot pist.


@JanBar Tuurlijk joh, als je dat email account ooit hebt gehad wel ja. Je moet wel lezen he. Of ga lekker ergens anders lopen trollen…. Werk je voor KPN ofzo. Dit is een forum en aan nutteloze comments heeft niemand iets….


@RT303 Sorry hoor. Deze reactie begrijp ik niet. Je schrijft zelf dat je 20 jaar geleden een Planet account had. Daar zat ongetwijfeld een Planet e-mail adres aan gekoppeld. Dat e-mail adres bestaat nog steeds. KPN zal dit adres gebruiken voor de meldingen over prijsverhogingen.
En nee. Ik werk niet voor KPN.


@RT303 Bedankt voor je bericht hier op ons Forum! Zonde dat je onbewust al die tijd betaald hebt voor een abonnement dat je niet gebruikt. De correspondentie van 20 jaar geleden hebben wij echt niet meer. E-mail Only is inderdaad een dienst die specifiek aangevraagd moet worden wanneer het abonnement wordt opgezegd of wanneer er overgestapt wordt naar een andere provider. Zonder bevestiging van opzeggen kunnen wij (helaas) niet meer dan regulier opzeggen. Je kunt hiervoor het beste telefonisch contact met ons opnemen (0800-0402).