Skip to main content

Een klant van mij heeft destijds onder haar hoofdmailadres twee aliasadressen aangemaakt. Deze wil ze gaan omzetten naar twee hoofdmailadressen. Hoe kan ik dit het beste aanpakken?

Hoi @Haber62. Wanneer je van een e-mail alias een hoofdmailadres wilt maken zal je deze alias als eerste moeten verwijderen. Na het verwijderen zal de alias voor 3 maanden in reservering blijven. Ik kan deze reservering gelijk voor jou verwijderen, zodat je het opnieuw kan aanmaken als hoofd emailadres. Laat je mij weten wanneer je het verwijderd hebt en laat je jouw gegevens achter in het KPN Forum profiel?


Hoi @Vikash, bedankt voor jouw reactie. Het gaat niet om een alias die ik gebruik maar een alias van een klant. Ik ga daar donderdagochtend weer naar toe. Kan ik via mijn account (deze) dan contact met jou leggen. Het gaat om twee aliassen.

 


Dat is geen probleem. Ik kan de reservering verwijderen nadat het e-mail adres is verwijderd in MijnKPN van deze klant. Als je gelijk geholpen wilt worden kan de klant hiervoor ook telefonisch contact opnemen met onze klantenservice via het gratis nummer 0800 0402. 


Hallo @Vikash

Ik heb gisteren geprobeerd de mailadressen te verplaatsen samen met een hele vriendelijke collega van je van de helpdesk (Yvon). We konden helaas nog niets doen omdat er nog een andere order open stond (mbt de glasvezel, een order die overigens door de klant al gecanceld was). Geen probleem, we wachten even af. Ik ben wel benieuwd of ik ergens in de mijn kpn omgeving kan zien of (en welke) order er eventueel nog open staat. Ik heb namelijk met de klant afgesproken dat ik terugkom op het moment dat de openstaande order verdwenen is.


Wat jammer dat het nog niet gelukt is. Vaak wordt er een wijziging in het abonnement bevestigd per e-mail. Zover ik weet is het mogelijk om een reservering te verwijderen wanneer er een order open staat. Heb je deze alias inmiddels al verwijderd? Dan kan ik voor je proberen om de reservering te verwijderen.


@vikash Bedankt voor jouw reactie. Het probleem is dat de klant de kans loopt dat de verwijdering van de reservering niet lukt omdat er nog een openstaande order is. Ik heb voor de klant ingelogd in de mijn kpn omgeving en zie bij de service dat de order dat de monteur op 3 maart komt nog openstaat (althans het is nog niet afgevinkt). De monteur is op 3 maart wel geweest maar de klant had al eerder aangegeven geen gebruik te maken (op dat moment) van een glasvezelabonnement. De monteur is toen weer gegaan en zou dit verder in orde maken. Zoals zo vaak gaat er iets mis en blijft het misgaan. Ik heb inmiddels de klant een vergelijking adsl (wat ze nu heeft) en glasvezel toegestuurd en het lijkt dat ze op termijn wel wil gaan overstappen. We willen echter eerst de mailadressen aanpakken.