Skip to main content

Hallo,

 

Ik heb recent wat verouderde mailadressen verwijderd en heb nu weer ruimte om mailadressen aan mijn account te hangen (heb er nu 3 van de 5 in gebruik(.

Ik heb een alias nu net verwijderd en wil dit mailadres graag als gewoon mailadres koppelen, maar krijg de melding dat adres al in gebruik is.

Kan de verwijderde alias echt worden vrijgegeven, zodat ik het als hoofdadres kan toevoegen?

 

Hallo @DGW , dat verwijderde e-mailaccount is door KPN tijdelijk opgeslagen en wordt pas na een aantal maanden weer vrijgegeven, vandaar dat je er nu niet bij kunt.

Zet het bewuste e-mailaccount in je profiel en als er een moderator voorbij komt kan hij/zij dat e-mail adres weer voor je activeren als een echt account i.p.v. een alias.

Succes.

 


Bedankt voor uw reachtie.

U geeft aan: zet het bewuste e-mailaccount in je profiel?

Waar moet ik het mailadres dan neerzetten?

In mijn profiel bij dit forum? Bedoelt u dat?

Bij “mijn kpn” kan ik dit mailadres juist niet toevoegen?


Hallo @DGW in je profiel heb je rubrieken die alléén voor jou en de moderator zichtbaar zijn, daar kun je dat invullen.

Inderdaad bij je profiel van dit forum.

 


Hoi @DGW, ik heb even meegekeken naar het adres. Ik zie het in quaraintaine staan. Wat ik nu kan doen is hem daar uit verwijderen. Dan kun je hem weer in Mijn KPN als nieuw e-mailadres aanmaken. Je bent wel alle mail kwijt. Zal ik dat doen voor je?


Euh.... als je een alias verwijderd, dan raak je geen mail kwijt volgens mij. Of wel? Als je een mailbox verwijderd, dan ist logisch dat je de mail die daarin stond kwijt bent.


Dat klopt inderdaad. De mail staat in de mailbox. Nieuwe mail op dat alias komt uiteraard niet meer aan. Maar dit e-mailadres is al verwijderd, dus deze mail is weg helaas. Dus @DGW, zal ik hem uit quarantaine halen zodat je de mail weer aan kan maken?


Een alias is overigens een normaal email adres. Sommige mensen raken daar mee in de knoop. Maar dat is nergens voor nodig.


Geachte Bart_Z

Bedankt voor uw reactie.

Ik wil inderdaad dan graag dat u de mail uit quarantaine haalt, zodat ik de mail weer kan aanmaken.

Met vriendelijke groet,

 

 

 


Je kan het mailadres weer aanmaken @DGW. :)


Top. Bedankt!


Graag gedaan!