Skip to main content

dag alemaal,

ik heb een alias email aangemaakt maar deze is nu gekoppeld aan mijn hoofdemailadres. Nu heb ik gelezen dat ik de alias kan verwijderen. Maar zijn daarmee dan ook de berichten van het hoofdemailadres verwijderd? En kan ik, na het verwijderen van de alias, dan na verloop van tijd weer dezelfde alias aanmaken? Ik wil de naam van dat account 

alvast dank voor het antwoord. 

Aline

Hallo @A. Jansen 

 

Als je de alias verwijderd dan blijft de mail gewoon staan in het hoofdaccount.

De alias (of Extra e-mailadres zoals KPN het noemt) wordt dan een hele tijd gereserveerd en kan je niet meteen opnieuw toevoegen aan een ander (of hetzelfde) mailaccount.

Je kan die reservering via de klantenservice 0800-0402 laten verwijderen of een KPN moderator kan dat ook voor je doen, dan moet je even geduld hebben tot je topic aan de beurt is.

Vul dan wel je forumprofiel in en vermeld dat e-mailadres waar de reservering op staat.


@A. Jansen 

Nee, alleen als jij het “hoofdemailadres” verwijdert, verdwijnen alle berichten definitief van dat emailaccount van de KPN emailserver. Als je een email-alias verwijdert kan niemand dat emailadres opnieuw gebruiken voor een periode van 3 maanden (de zogenaamde “reservering"). Daarna kan dat emailadres opnieuw worden aangemaakt. Tenzij je de KPN vraagt om deze “reservering” op te heffen, dan kun je dat alias weer direct aanmaken.


Dankjewel GeSp en Willy22,

Ik ga het uitproberen. Fijn dat mijn berichten blijven staan bij het verwijderen van de alias. Dat was mijn grootste zorg 😀