Skip to main content

Op mijn hoofdaccount heb ik meerdere aliassen. Ik wil deze omzetten naar eigen emailaccounts. Ik heb gezien dat ik dit zelf zou moeten kunnen, maar het gaat om @hetnet.nl emailadressen en ik kan standaard alleen kpnmail.nl aanmaken.

Ik ben bang als ik de alias verwijder, dat ik deze dan kwijt ben. Wie kan me helpen?

Hoi @JJdB, welkom op het forum! 
Zodra je een Alias verwijdert komt deze inderdaad te vervallen. Je kunt hierover het beste even met ons bellen op 0800-0402 of chatten via www.kpn.com/service. Mijn collega's daar kunnen je helpen met het herinrichten van je mailboxen!


Wat u wilt kan niet. Een hoofd-emailadres kan alleen een kpnmail.nl adres zijn. Een hetnet.nl adres moet altijd een alias zijn. Dus wat u wilt kan niet.


Een andere optie voor mij is om een alias (hetnet.nl) om te hangen naar een ander hoofd emailaccount, dit kan gerust een kpnmail.nl zijn.

 

Weet iemand of dit mogelijk is? Ik kan dit namelijk niet zelf doen, ik kan alleen een alias verwijderen en een nieuwe aanmaken. De nieuwe moet dan kpnmail.nl zijn...


Dat klopt @JJdB de alias (hetnet.nl) hangt dan onder een kpnmail.nl account. Het verplaatsen van bestaande aliassen kan je idd niet zelf doen, maar een KPN medewerker kan je daar wel mee helpen. Een nieuw alias kan je zelf wel aanmaken. De website suggereert dat alleen kpnmail.nl mogelijk is, maar als je gewoon doortypt met @hetnet.nl dan verdwijnt kpnmail.nl

 


Hallo Ruud. Bedankt, ik zie nu dat ik inderdaad ook een hetnet.nl extensie kan toevoegen. 

Ik ben alleen huiverig om eerst mijn alias te verwijderen omdat ik niet zeker weet of ik deze dan direct weer kan gebruiken op het andere account. Als ik de alias kwijt ben, dan heb ik nl. een probleem.

Heb jij hier ervaring mee?


Hoi @JJdB , kwijtraken zal niet snel gebeuren, maar je raakt wel ‘even’ de controle kwijt.

Zodra je een adres verwijdert zet het systeem daar automatisch een reservering (van 3 maanden) op. Niemand kan dan dit adres gebruiken, ook jij niet. Maar een KPN medewerker kan deze blokkade direct vrijgeven. Daarom doe je dit het liefst als je in overleg bent via 0800 0402.


Of je wacht ff totdat hier een KPN medewerker reageert. 

Tot ik 15 jaar geleden, of nog langer geleden, bij Planet Internet een abonnement afsloot kreeg ik al automatisch 4 mailboxen met elk een automatisch gegenereerd email adres. Dat heb ik altijd zo gelaten, ik heb altijd mijn eigen bedachte adressen als alias onder deze hoofd-emailadressen gebruikt.


Dankjewel! Ik had vanmorgen een medewerker aan de lijn die zei dat het überhaupt niet mogelijk was. Toch handig zo’n forum!


Dat mensen een email adres van de ene naar een andere mailbox willen verplaatsen, dat komt hier op het forum met regelmaat voorbij. Dus de medewerkers hier op het forum weten wel hoe dat werkt. Maar ja... Je moet ff geduld hebben 😄


Hoi @JJdB, kun je aan je profiel toe voegen (bij persoonlijke opmerkingen) welk mailadres je naar welke mailbox verplaatst wilt hebben? Dan ga ik er even voor je achteraan!
Je kan me ook even een privébericht sturen als dat makkelijker is.


Hallo Thomas, ik heb inmiddels via de helpdesk contact gehad met een collega van je. Hij heeft het voor me kunnen oplossen. 
 

bedankt!