Skip to main content
Beantwoord

Alias toevoegen bij een XS4ALL e-mailbox

  • June 26, 2026
  • 14 reacties
  • 53 keer bekeken

Wij hebben nog via xs4all 6 mailboxen. Onder een al bestaand xs4all mail adres, wil ik een alias hangen. 
Dat zou dan een kpnmail.nl adres worden, maar dat lukt niet.

Onder emailaccount instellingen druk ik op de +, voer het nieuw te maken adres in, die wordt toegevoegd, maar zodra ik op opslaan klik, krijg ik dit te zien:
"De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres "pietjepuk"@kpnmail.nl is niet beschikbaar.

Waarom lukt dit niet en wat kan ik eventueel wel doen?

Beste antwoord door WMG-N

@Familie N. 

Misschien helpt het als je bij de emailadressen één of meerdere cijfers toevoegt. Misschien heb je dan emailadressen die wel ongebruikt zijn. Of voeg één of een paar extra letters toe.

14 reacties

AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Vermoedelijk bestaat die alias al. Probeer eens wat anders? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Vermoedelijk bestaat die alias al. Probeer eens wat anders? 

Nee, is compleet anders dan het originele emailadres :)


JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Vermoedelijk bestaat die alias al. Probeer eens wat anders? 

Nee, is compleet anders dan het originele emailadres :)

Daarom kan die naam al wel bezet zijn door een andere kpn-klant ​@Familie N. 


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • June 26, 2026

@Familie N. 

Misschien helpt het als je bij de emailadressen één of meerdere cijfers toevoegt. Misschien heb je dan emailadressen die wel ongebruikt zijn. Of voeg één of een paar extra letters toe.


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Vermoedelijk bestaat die alias al. Probeer eens wat anders? 

Nee, is compleet anders dan het originele emailadres :)

Daarom kan die naam al wel bezet zijn door een andere kpn-klant ​@Familie N. 

Oh! Kan dat ook bij een alias die onder een al bestaand  eigen emailadres hangt dan? We hebben nu (als voorbeeld) ‘familie”@xs4all.nl en daaronder wil ik als alias "pietjepuk”@kpnmail.nl maken 😊


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

@Familie N. 

Misschien helpt het als je bij de emailadressen één of meerdere cijfers toevoegt. Misschien heb je dan emailadressen die wel ongebruikt zijn. Of voeg één of een paar extra letters toe.

Ga ik straks eens proberen😊


JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Beste ​@Familie N. wat voor jou een alias is/wordt kan bij een andere klant een reeds bestaand alias of account zijn.

 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • June 26, 2026

Gelukt met het toevoegen van een cijfer. 👍🏻 Nog even 1 vraag: Ik heb per ongeluk een hoofdletter als begin van het email adres gedaan, maakt dat nog uit?😊


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

E-mailadressen zijn altijd lowercase. Dus Henk@domein.nl en henk@domein.nl zijn beiden hetzelfde. 


  • June 26, 2026

Vermoedelijk bestaat die alias al. Probeer eens wat anders? 

Nee, is compleet anders dan het originele emailadres :)

Daarom kan die naam al wel bezet zijn door een andere kpn-klant ​@Familie N. 

Daar komt dan geen (zinnige) foutmelding achter weg blijkbaar ?


JanD
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+19
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Vermoedelijk bestaat die alias al. Probeer eens wat anders? 

Nee, is compleet anders dan het originele emailadres :)

Daarom kan die naam al wel bezet zijn door een andere kpn-klant ​@Familie N. 

Daar komt dan geen (zinnige) foutmelding achter weg blijkbaar ?

Jawel ​@KeesYagi , dit was de reactie

"De e-mailadressen konden niet opgeslagen worden. E-mailadres "pietjepuk"@kpnmail.nl is niet beschikbaar.


  • June 26, 2026

O ja, dat is zo, maar blijkbaar :

Waarom lukt dit niet en wat kan ik eventueel wel doen?

Was dat niet duidelijk voor de vraagsteller cq incidentele gebruiker.
“niet beschikbaar” is dan ook wel erg algemeen.


AriënC
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+11
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Ik denk ook dat het vrij logisch is. Uit oogpunt van privacy geef je immers ook niet aan: "Helaas, deze alias is al toegewezen aan een andere klant".

Het is logisch dat de kans groot is dat de alias al door een andere gebruiker wordt gebruikt. Maar ik kan mij ook in denken dat bepaalde aliassen bewust geblokkeerd worden, denk aan kpn, beheer, admin,systeembeheer etc. En natuurlijk bepaalde tekens die niet gebruikt mogen worden. Dus vang het met één foutmelding af. 


WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • June 26, 2026

Gelukt met het toevoegen van een cijfer. 👍🏻 Nog even 1 vraag: Ik heb per ongeluk een hoofdletter als begin van het email adres gedaan, maakt dat nog uit?😊

Gewoon even proberen of het invoeren van een emailadres zonder hoofdletter wordt geaccepteerd.