Skip to main content

Ik heb meerdere email adressen van kpn.

al jaren wordt de juiste mail in de juiste box geplaatst.

maar nu komen alle mails in alle boxen terecht.

 

ik was afgelopen week wel al mijn email adressen kwijt( foutje van mij) maar die zijn door kpn weer netjes terug gezet. 
 

hoe stel ik in dat de gestuurde mail in de juiste box komt ipv in alle boxen?

Dan heeft de KPN medewerker alle adressen als aliassen aan 1 mailbox gekoppeld. Dat is niet handig.


Dat vraag ik me af. Een paar dagen geleden is @Donron geadviseerd in dit topic om KPN te bellen om de “reservering” van die emailadressen af te laten halen en dan zelf die emailadressen weer aan te maken.

Klopt dat @Donron ? Heb je zelf de e-mailadressen weer aangemaakt nadat KPN de reservering had verwijderd? Of heeft KPN meer gedaan?


@Donron 

Dan moet je opschrijven welk emailadres je aan welke emailbox wil hebben hangen. Met die informatie moet je opnieuw naar de KPN klantenservice bellen. Dan moeten daar de mensen opnieuw die emailadressen naar de juiste mailbox verplaatsen.


Hi Ruud,

ik heb de email adressen genoemd en kpn gaf ze vrij.

ik moest ze idd wel zelf weer er in zetten.

maar volgens mij staan ze al jaren zo er in.

 

maar goed maakt niet uit wie of waar de fout ligt , ik wil het gewoon weer gescheiden houden.
hoe doe ik dat?

 

je heb deze optie 

E-mailaccounts

E-mailadres toevoegen

E-mailaccount wijzigen

 

wat moet waar staan?


@Donron 

Het maakt niet uit welke optie je kiest (“toevoegen” of “wijzigen"). In beide gevallen krijg je eerst jouw email-accounts te zien. En als je doorklikt, kun je - per account - zien welke aliassen per account actief zijn.


Ik begrijp je niet

 


Hoi @Donron , het maakt niet uit welk van de twee opties je kiest. Je komt altijd uit in dit scherm.

Dit is een overzicht van jouw e-mailaccounts. Via het blauwe plusteken kan je een nieuw account aanmaken. Ieder account ontvangt de mail in een eigen mailbox.

Als je op een bestaand account klikt (pijltje naar rechts) kom je op een volgend scherm met zgn. extra e-mailadressen. Dat worden ook wel aliassen genoemd. Deze e-mailadressen ontvangen hun mail in dezelfde mailbox als het account waar ze deel van zijn.

Als je meerdere e-mailadressen wilt gebruiken met ieder zijn eigen mailbox moet je dus accounts aanmaken en geen aliassen in een bestaand account.


@Donron 

Kies één van de blauwe opties:

 

Dan komt dit tevoorschijn. Hier zie je de emailaccounts die je hebt.

 

Kies één van de blauwe pijlen (hierboven) en dan komt onderstaand scherm tevoorschijn. Daar zie je welke aliassen aan dat emailaccount hangen.

 

 


Dat onderste plaatje heb ik ook maar dan krijg ik dus op alle email adressen de mail binnen


Ik moet dus per email adres een account aanmaken?


Hierboven heeft RB een plaatje met daarop de tekst "U heeft recht op 6 emailaccounts". Dat scherm krijgt u direct na inloggen. In dat scherm moet u alle emailadressen in een lijstje onder elkaar zien te krijgen. Dan zijn ze gescheiden.


Ja volgens mij heb ik dat ook toch?

 


Dat onderste plaatje heb ik ook maar dan krijg ik dus op alle email adressen de mail binnen

Dat plaatje is een overzicht van de aliassen in één account. Die delen dus één mailbox en dan krijg je daar alle mail binnen.

Als je ieder e-mailadres zijn eigen mailbox wilt geven moet je er e-mailaccounts van maken. Dat gaat op het eerste scherm wat je ziet. Jij bent al een stap verder gegaan naar het volgende scherm.

Dit is een overzicht van jouw e-mailaccounts. Via het blauwe plusteken kan je een nieuw account aanmaken. Ieder account ontvangt de mail in een eigen mailbox.


Oke, maar als ik een account aanmaak met een van die emailadressen krijg ik de melding dat die naam niet beschikbaar is…..


Of moet ik die adressen verwijderen en dan per adres een account aanmaken ?

of lukt dat nu niet meer om dat de adressen al bestaan?


Als die e-mailadressen nu al bestaan als “alias” zijn ze niet beschikbaar om als account aan te maken. Zijn het wel “@kpnmail.nl” adressen? Dan moet je eerst deze aliassen verwijderen en vragen aan KPN of ze de reservering er (weer) vanaf willen halen. Dan kan je ze daarna aanmaken als account.


Ja zijn allemaal kpnmail adressen.

ik ga ze bellen


Dit probleem omvat twee topics. Het verhaal is begonnen in het topic (E-mail adres kwijtgeraakt) en daarna hier voortgezet. Uiteindelijk is het door @Donron in het oorspronkelijke topic weer afgesloten.

Donron schreef:
Alles met behulp van kpn weer in orde gekomen.

allen bedankt voor de tips