Skip to main content

In mijn KPN webmail komen nu, sedert enige tijd  ALLE inkomende emails meteen terecht in de SPAM map.  Dus niet zoals gebruikelijk in de map INKOMEND    Weet iemand wat er mogelijk verkeerd staat bij mij?

Hallo @henkvanrij 

 

Vrij onwaarschijnlijk maar staan er misschien Mailfilter regels ingesteld in webmail die alle mail naar de Spam map verplaatsen?:

 

Meer waarschijnlijk is dat een mail app of programma op een mobiel, tablet of computer dit veroorzaakt, misschien dat er daar zoiets ingesteld staat.

Makkelijkst te testen door die programma's af te sluiten of de tablet/mobieltjes even uit te zetten.
Daarna vanaf een ander account jezelf een mail sturen en dan zie je in webmail vanzelf of de mail dan wel in Postvak IN terecht komt.
Indien het dan wel goed binnenkomt, 1 voor 1 de apparaten weer inschakelen en dezelfde test doen, dan zie je vanzelf welke de oorzaak is en zal je daarop moeten zoeken welke instelling het probleem veroorzaakt.


@henkvanrij 

Als letterlijk ALLE email in de spammap terecht komt dan denk ik eerder dat een "plaaggeest” bij jouw een regel heeft aangemaakt die dat doet.

Verander daarom ALLE wachtwoorden eens van jouw emailaccount(s) én van het KPN ID en zorg ervoor dat deze wachtwoorden allemaal verschillend zijn. En gebruik STERKE wachtwoorden (combinatie van hoofd- en kleine letters plus twee of meer cijfers) Kijk daarna eens of er in de (KPN) webmail iemand één of meer regels heeft aangemaakt en, indien nodig, verwijder die regels. Laat even weten of dit geholpen heeft. Zie ook het antwoord van @GeSp.


Bedankt GeSP en Willy22,

Ik denk dat probleem is opgelost, heb een Mail-filter-Regel verwijderd.

 

Ik wilde geen ALIEXPRESS mails meer ontvangen, had daar (tijdje geleden) regel voor gemaakt maar waarschijnlijk niet goed gedaan.

Er stond nu o.a.    Deze regel heeft betrekking op alle berichten. 

 Verder:     Voeg alstublieft een conditie toe om deze regel te beperken tot specifieke berichten.

Kortom, gebrek aan mijn kennis op digitaal gebied voor deze 85-plusser.    Dank jullie vriendelijk.


@henkvanrij 

Helemaal top. Een mens is nooit te oud om te leren en dat is op dit moment inclusief ik/mij.

Kon je je voor die nieuwsbrieven niet gewoon afmelden ? Als je van één of meerdere afzenders geen email meer wil hebben dan helpt het volgende trucje ook vaak.