Skip to main content

Ik ontvang op mijn e-mail adres in outlook geen e-mails. Als ik er een ontvang is de mail binnen ene paar minuten weg. Het postvak in is helemaal leeg. Ook bij KPN Webmail zijn er geen mails. Het postvak in is ook helemaal leeg.

Hoe kan dit worden opgelost? 

Hallo @peerkoek hoe heb je outlook ingesteld, als POP of als IMAP?


@peerkoek

Hoelang gebeurt dit al ? Ben je recentlijk overgestapt van POP naar IMAP ? Gebruik je IMAP bij  jouw Outlook account(s) ? Heb je ergens anders nog een emailaccount (bijv. GMail) ?

Probeer eens of het veranderen van wachtwoorden een oplossing biedt. Zo ja, dan betekent dat iemand (jijzelf of iemand anders) email van jouw KPN emailserver “laat verdwijnen".


Oulook is ingesteld als IMAP


Oulook is ingesteld als IMAP

Dan heeft u op een ander systeem ook een mailprogramma draaien wat alle mail ophaalt. Klopt dat? Moet haast wel.

Is alle verzonden mail ook weg?

Verander anders het wachtwoord. Van de mailbox, niet van MijnKPN, dat zijn verschillende wachtwoorden. Dan moet het opgelost zijn.


Als je het wachtwoord aanpast dan:

  • kan het andere apparaat niet meer via POP inloggen op je mailbox, om die vervolgens te legen.
  • kunnen eventuele hackers die je wachtwoord hebben niet meer in je mailbox snuffelen.

Zorg altijd voor sterke unieke wachtwoorden, en dus niet steevast hetzelfde of een simpele naam of getal.
Gebruik bij voorkeur een wachtwoordmanager.


@peerkoek Welkom op het forum! Heb je het nog weten te verhelpen. Ik zie dat iedereen je goede tips heeft gegeven. Ik deel de mening dat er dan vermoedelijk een apparaat met dit e-mailaccount actief is die de mail dan binnenhaalt. Een wachtwoordreset kan dan inderdaad helpen!