Skip to main content

Mijn ontvangen e-mails zijn plotskaps uit webmail verdwenen. Vanaf 16-10-2023 komt er weer binnen maar tussen 06-06-2023 t/m 15-10-2023 is alles weg ….. Heel vreemd en bijzonder ergerlijk. Er staat nogal wat benodigde informatie bevat. Vindt dit echt ongelofelijk en bijzonder ongepast. En nee, ik heb niets verwijderd!

@Mail verdwenen 

Ik heb geen oplossing voor dit probleem maar kan wel een paar tips geven om dit soort ergernis in de toekomst te voorkomen.

1)) Ik heb in mijn emailprogramma 2 accounts aangemaakt. Één die met IMAP werkt en ééntje die met POP werkt (dit POP account laat altijd een kopie van de email op de KPN emailserver staan). Op die manier heb ik altijd een kopie van alle email op mijn laptop staan. En ik maak regelmatig backups van alle bestanden van mijn emailprogramma. Op deze manier hoef ik ook niet bij de webmail in te loggen om te kijken wat er in de spammap staat.

2)) Misschien heeft iemand toegang tot jouw emailaccounts en heeft dan een gedeelte van jouw email verwijderd. Verander alle wachtwoorden en dus ook van het KPN ID. En zorg ervoor dat het wachtwoord van het KPN ID anders dan de wachtwoorden van jouw emailaccounts.

3)) Echt belangrijke emails /informatie laat ik nooit op de KPN emailserver staan maar die verplaats ik naar mijn laptop en vanaf daar druk ik die informatie af op papier.


POP-mail moet je altijd goed instellen als je alle e-mails op de server wilt laten staan. Mijn advies is liever eigenlijk dat je dit oude protocol niet meer moet gebruiken. 

Als je meerdere apparaten gebruikt om je e-mail te bekijken gaat dit snel voor verwarring zorgen, omdat de e-mails niet synchroon blijven staan. Verwijder je een mail op apparaat dan blijft deze ook op B staan, en ook op de mailserver van KPN, als de mails daar al bewaard blijven. 

Ga je van POP naar IMAP over? Pas dan altijd je wachtwoord van je mailbox aan. Al is het niet vanuit voorzorg t.b.v. beveiliging is het vooral om te voorkomen dat je alsnog een apparaat hebt die via POP zou werken en je mailbox leeg kan trekken. Maar wachtwoorden moet je sowieso eigenlijk om de zoveel tijd aanpassen. ;)


Hoi @Mail verdwenen, welkom hier. 

Zo ineens alles weg uit de webmail dus. Mails staan verder ook niet in het archief of prullenbak?
Wij kunnen de mails zo niet verwijderen. Er moet dus toch iemand op een of andere manier toegang hebben of je hebt zonder dat je het merkt een fout gemaakt.

Ik hoop in ieder geval dat ze terug te vinden zijn in andere mappen van de webmail.