Skip to main content
Beantwoord

Alle verzonden mail van voor 10 juni 2024 is verdwenen in de Webmail

  • 27 July 2024
  • 26 reacties
  • 244 keer bekeken

Hallo, ik lees op dit forum dat mijn probleem al vaak voorgekomen is bij kpn. Alle verzonden mails vóór 10 juni 2024 zijn ineens verdwenen. Ik kon voorheen zelfs terugkijken tot 2019. En nu kan ik alleen de verzonden mails van 10 juni 2024 tot vandaag terugzien. Wanneer ik een nieuwe mail verzend komt die ook zichtbaar in de verzonden mails. Maar ik kan niet meer verder terugkijken. 
ik verwacht dat kpn dit probleem oplost aangezien ik veel belangrijke emailcorrespondentie heb. 
Ik lees ook dat dit mogelijk is hier op het forum. ik heb verschillende topics gelezen van andere gebruikers dat kpn de verzonden mails van jaren geleden tot aan nu gewoon weer teruggehaald heeft. Bij deze het verzoek aan kpn. 

Staat het ook niet in de prullenbak @Nakpn 

Ook niet op een andere pc, tablet of mobiel met de mail bezig geweest en per abuis wat verwijderd, dan zou het minimaal nog in de prullenbak moeten staan.

Belangrijke mail sla je ook zelf op op een eigen medium of print je uit. Het laatste waar je op kunt vertrouwen is ‘the cloud’.

 

 


Nee dat is allemaal al gecontroleerd ook door een kpn medewerker via remote viewer. Prullenbak staat niets. En er is zowel op pc, telefoon als op een andere laptop gekeken. 


Ik hoop dat KPN die mails nog vanuit een backup voor je terug kan zetten.


@wjb ik hoop het ook. Maar lees dat dit al vaker is voorgevallen bij andere gebruikers en dat die uiteindelijk door hulp van kpn ook alle mails weer terug hadden. 


Heb je al met klantenservice gebeld en hun gevraagd die mails terug te plaatsen?


@Nakpn 

Verander voor de zekerheid alle wachtwoorden inclusief voor het KPN ID en zorg ervoor dat alle wachtwoorden verschillend zijn.


@wjb uiteraard :)


@WMG-N waar is dat goed voor?


@WMG-N waar is dat goed voor?

Voor de veiligheid @Nakpn , er kan wel ingebroken zijn in je mailaccount.

Controleer het eens via onderstaande link:

https://haveibeenpwned.com/


@Nakpn

Ik snap dat je hiermee jouw email niet terugkrijgt maar dit is om herhaling te voorkomen.

Sommige hackers (van een emailaccount) zijn er niet op uit om gegevens van jouw te stelen maar "spelen” gewoon een “ziek spelletje” met jouw email. In het recente verleden hadden we hier op het forum een geval waarbij waarschijnlijk email van slechts 2 afzenders door een hacker werd verwijderd.

Ik persoonlijk heb in mijn emailprogramma naast een IMAP ook nog een POP account (die een kopie van alle email op de KPN emailserver laat staan). Op deze manier heb ik altijd een kopie van “Postvak In” in op mijn laptop staan. Gelukkig heb ik nog nooit dit archief hoeven gebruiken.


@WMG-N @N.N. als er ingebroken was dan was ik alles kwijt geweest ook de inkomende mails. Bij mij zijn enkel de verzonden mails verdwenen.

Daarnaast heb ik ook een pop account, weet alleen waar ik moet kijken om de verdwenen emails terug te vinden 😅


@Nakpn

Daar ben ik het niet helemaal mee eens. Zie mijn eerdere antwoord. De “prankster” kan ook alleen jouw verzonden emails hebben gewist omdat hij dat gewoon leuk vond.

Als de verzonden emails van dat IMAP account zijn verdwenen dan kan misschien (!!!!!) de KPN die emails nog terughalen (tel. 0800 / 0402).

Als de verzonden emails uit het POP account zijn verdwenen dan zijn die emails inderdaad definitief verdwenen. Ook daar heb ik een oplossing voor. Ik maak regelmatig een kopie van de belangrijkste bestanden van mijn emailprogramma.


@WMG-N maar waarom dan niet allemaal? Ik heb mijn emails van vandaag tot en met 10 juni nog wel. Als ze dan echt alles willen verwijderen als een prank, dan verwijderen ze wel alles lijkt mij. Ik had vorige week alle verzonden mails nog. 
 

Maargoed, hiermee krijg ik mijn emails niet terug. Hopelijk kan @kpn helpen.


@Nakpn

Je schrijft dat je ook een pop account gebruikt.

Staat dit account wel zo ingesteld dat de verzonden mails op de KPN server blijven?

Op de computer met dit pop account moeten de verzonden mails terug te vinden zijn.


Ook ik denk dat de kans klein is dat de oorzaak van het issue dat oudere mails verdwenen zijn ligt in dat iemand anders toegang heeft tot jouw mailbox.

Bij klantenservice op 0800-0402 zouden ze je moeten kunnen helpen door een ticket aan te maken voor het team dat zich bezighoudt met mail.


Op de computer met dit pop account moeten de verzonden mails terug te vinden zijn.

Alleen als die vanaf die computer verzonden zijn immers de verzonden items worden met pop niet gesynchroniseerd.


@Wbj

Daar heb je helemaal gelijk in. Daarom stuur ik bij al mijn mails een bcc naar mijzelf mee.


@wjb bedankt voor alle tips. Ticket zou aangemaakt zijn zei de medewerker die ik gisteren sprak maar ik heb daar helemaal geen schriftelijke bevestiging van gehad. Dus vandaar mijn plaatsing hier in het forum.


@JanBar helaas stuur ik bijna alle mails per telefoon en stuur ze dan niet door zoals jij zegt. Wel een goeie tip voor de toekomst. 


@wjb bedankt voor alle tips. Ticket zou aangemaakt zijn zei de medewerker die ik gisteren sprak maar ik heb daar helemaal geen schriftelijke bevestiging van gehad. Dus vandaar mijn plaatsing hier in het forum.

Als je je profiel invult en mij dan hier een seintje geeft, ga ik kijken of ze wel een ticket voor je hebben aangemaakt. 


@Erwin van KPN  dankjewel. Heb het gedaan. Gisteren ook nog gebeld met KPN deze meneer kon zo geen ticket vinden. Hij zou gisteravond nog terugbellen om te controleren of mijn verdwenen emails weer teruggezet kunnen worden. Maar helaas heeft hij niet meer terug gebeld. 


Hoi @Nakpn :  Officieel pak ik geen individuele kwesties meer op.  Daar is de helpdesk voor. Maar in jouw geval heb ik een uitzondering gemaakt en alsnog een ticket aangemaakt.

Als je begin volgende week nog niet benaderd bent door onze backoffice, laat het mij even weten.

 

Nog een disclaimer:  Ik kan op geen enkele manier garanderen dat ze dit kunnen herstellen maar we gaan ons best doen. 


@Erwin van KPN heel erg bedankt voor je hulp. Telefonisch werd ik telkens van het kastje naar de muur gestuurd en ook niet echt geholpen. 

Nadat jij het ticket aangemaakt had, werd ik al na 1 uur gebeld en kreeg ik te horen dat ze de mails waarschijnlijk terug konden zetten. Dus ze hebben hebben na mijn akkoord het proces in gang gezet en binnen nog geen uur stonden ze er alweer terug op. Ik heb blijkbaar een IMap en een Pop account dus gelukkig kon het terug gezet worden. Moet nu wel alle verwijderde mails opnieuw verwijderen. Dus dat wordt nog even een klusje haha. 
 

Bedankt dat je zo behulpzaam was. 


Geen probleem en ik ben al lang blij dat ze dit konden herstellen! Fijn weekend alvast. 


@Erwin van KPN  anders ik wel :)

Dankje, ook alvast een fijn weekend toegewenst. 


Reageer