Skip to main content

Goededag,

 

Ik heb recentelijk Outlook 2016 geïnstalleerd en loop tegen het probleem aan dat het programma mijn emails verzend met als afzender de naam van mijn mailbox. Zoals je bijvoorbeeld via kpnwebmail de naam kan selecteren waarvan je de email kan verzenden zie ik geen vergelijkbare optie in Outlook 2016. Ik heb al via MijnKPN de email zo configureert dat hij standaard via mijn allias verstuurd als ik op de webmail ben maar ik wil graag ook via dit allias kunnen versturen via Outlook 2016. Weet iemand hoe ik ervoor kan zorgen dat Outlook 2016 niet de naam van de mailbox gebruikt bij het versturen van emails maar mijn gewenste allias?

Hallo @AMDoek , even bij Microsoft informeren of in de (online) handleidingen duiken.

 


Hallo @AMDoek ik heb Outlook 2013, dus niet 2016, maar het zal er ongeveer hetzelfde uitzien.

Kies in Outlook voor BESTAND → Info → Accountinstellingen → Accountinstellingen. Dan komt dit scherm

 

Selecteer het e-mailaccount en kies vervolgens Wijzigen… Dan verschijnt het volgende scherm:

 

Het veld bij de rode pijl is de plek waar je het ‘verzend adres’ moet plaatsen. Samen met de naam wordt dat gebruikt als afzender van je mail(s).

Hopelijk helpt dit je op weg. Succes !!


@AMDoek Ik zie dat er nog geen moderator langs is geweest in dit topic. Kunnen we in deze nog iets voor je betekenen of heb je het weten op te lossen mede dankzij RBxx en JanD? Laat je het weten maar weten! 


Ik weet niet hoe ik in deze post terecht ben gekomen, maar ook in dit geval klopt mijn statement: het wordt hoog tijd dat KPN een leesbare correcte, duidelijke en complete beschrijving maakt voor het gehele traject: aanmelden, gebruik, instellen folders, en wat doet KPN wanneer met spam


Reageer