Skip to main content

als ik een taak aanmaak in webail, dan zie ik die taak niet meer terug in Outlook

Hallo @petertelfort 

 

Heeft dat wel gewerkt bij jou? Standaard wordt dat niet gesynchroniseerd met outlook.

Je kan die synchronisatie instellen met behulp van dit artikel:

 

Er bestaat ook een Open Source project waarmee je direct de KPN webmail contactpersonen, agenda en taken kan koppelen d.b.v. een Plugin in outlook: https://caldavsynchronizer.org/

De KPN server die je daarvoor moet gebruiken staan in de kennisbank link.

 

De CalDav Synchronizer Plug-in heb ik zelf ook in gebruik, ik had taken er nog niet bijstaan maar nu ook toegevoegd en dat werkt prima, een taak ingevoerd in webmail en die komt nu ook in outlook terecht.


er is een nieuw menu in Outllook gekomen: “CallDav Synchronizer”, maar mijn taken in webmail zijn nog niet gesynchroniseerd on Outlook. even geduld nog?

 


Heb je wel een map om de Taken te synchroniseren aangemaakt en een profiel in CalDav Synchroniser aangemaakt om de taken te synchroniseren?

 

 

Je kan ook de synchronisatie interval aanpassen, zie afbeelding hierboven of via het CalDav Synchronizer menu op Synchronize now klikken.


ik heb de bestaande “taken” map in Outlook gebruikt (als ik een nieuwe map aanmaak, kan ik die categoriseren als “taak”

profiel was idd nog niet aangemaakt. Nu wel, maar ik krijg dan een foutmelding als ik de settings ga testen:

 


Haal achter de URL het stukje NTU/ weg bij de DAV URL en doe dan nogmaals Test or discover settings.

Ik hoor graag of het daarna wel gelukt is.


weer een stapje verder. “test succesvol”, maar… ik krijg nog de volgende foutmelding:

 

 


Je hebt dit vinkje aanstaan, dat vinkje weghalen en dan zou die melding moeten wegblijven:

 


 

 

de test is idd succesvol. Nu ga ik nog even testen of de webmail taken idd in Outlook terecht komen. dat laat ik nog even weten


eureka😃 het werkt. Ik zie de in webmail aangemaakte taken nu ook in Outlook

 

mag ik je hartelijk danken voor je geweldige ondersteuning. Zelden ben ik online zo goed en effectief geholpen. Pluim voor jou👍


Graag gedaan en fijn dat het nu werkt @petertelfort 😀