Skip to main content

Sinds kort hebben wij glasvezel. ik zit nu bij ziggo met daaraan een emailadres.

Nu vervalt deze straks als ik overstap naar kpn. ik heb al een hotmailadres dus die wil ik gaan gebruiken

ben ik dan straks al mijn mails uit mijn oude adres kwijt

 

@anita2971

Een hotmailadres is niet een emailadres/-domein dat in het bezit is van de KPN is. Je kunt onderstaande procedure ook voor dat hotmail adres gebruiken.

 

Je raakt inderdaad jouw Ziggo emailadres(sen) kwijt. Maar je kunt gewoon jouw email overzetten van de Ziggo emailaccounts naar 1 of meerdere KPN emailaccount(s). Voor onderstaande procedure moet je echter even “flink aan het werk” maar het overzetten van de emails bij Ziggo emails naar de KPN is iets wat je zelf heel goed kunt doen.

1)) Wacht totdat het KPN abonnement actief is en goed werkt.

2)) Maak één of meerdere emailaccounts aan bij de KPN, zowel in “Mijn KPN” en in jouw emailprogramma (en die met IMAP moeten werken).

3)) Zorg ervoor dat in jouw emailprogramma de Ziggo accounts ook met IMAP werken en naar die Ziggo emailaccounts wijzen. Want deze truc werkt alleen als ALLE accounts in jouw emailprogramma  IMAP gebruiken.

4)) KOPIEER (m.b.v. jouw emailprogramma) de email per map bij Ziggo naar de juiste map bij een KPN emailaccount. Doe dit voor elke IMAP map bij Ziggo.

5)) Als je ervan overtuigd bent dat alles goed is overgekomen kun je alle email bij Ziggo verwijderen.

6)) Denk eraan dat je al jullie contacten moet laten weten dat ze ander emailadres moeten gebruiken.

7)) Vul (in het emailprogramma) bij elk KPN account dat je hebt een nieuw KPN “antwoordadres” in. Veel mensen kiezen “Reply” als zij op een email (willen) reageren en dan wordt het emailtje naar dat KPN “antwoordadres” gestuurd.


@anita2971 Welkom bij KPN! Ik zie dat Willy je van uitstekend advies heeft voorzien, is het allemaal nog een beetje gelukt? Als ik nog iets kan doen laat het dan weten!