Skip to main content

Ik tracht te achterhalen waarom KPN webmail de eventueel spam gecodeerde mails niet meer doorstuurt naar Thunderbird en mijn Samsung telefoon.  Er zijn nl. regelmatig wel goede berichten tussen, maar aangezien ik KPN webmail onregelmatig raadpleeg, kom ik er soms te laat achter dat het wel een belangrijke mail was. Ik zie de mails op mijn telefoon en die in Thunderbird vrijwel direct.

Als je in kpn webmail naar instellingen - email- wijzig imap abonnementen- gaat staan daar alle mappen van mijn hoofdmailadres, maar kan ik de map spam wel aanvinken maar dat wordt niet opgeslagen. In de andere mailboxen staat spam wel groen aangevinkt. Maar voor zo ver ik nu weet komt daar kennelijk geen spam voor.

wie kan mij helpen, zodat spam toch wordt doorgestuurd

met vr.gr.Bert en Bvd

Hoi Bert! Welkom op het forum! Heb je wel een map met spam binnen Thunderbird zichtbaar? Maak je gebruik van IMAP binnen de instellingen van Thunderbird? 


Wat krijg jij in webmail dan te zien bij de IMAP abonnementen?

Ik kan "Spam" daar namelijk helemaal niet aan of uitvinken, die staat sowieso aan.


dit scherm heb ik ook. Als ik grijze vakje spam wil aanvinken dan komt er een toegangsblokkade teken en kan ik het dus niet aanvinken. Bij alle andere mailboxen staat de spam map groen aangevinkt. Spam staat dus wel aan, maar stuurt deze berichten niet door naar mijn mailprogramma Thunderbird en ook niet naar mijn telefoon.

Alle andere berichten komen gewoon op deze media binnen. Voorheen stond er in Thunderbird een spammap bij mijn mailbox, maar door een misverstand heb ik de mailbox verwijderd en later weer teruggehaald via Thunderbird, maar alle mappen, w.o.spam , waren verdwenen.

alvast bedankt voor het meedenken

vr.gr.Bert


dit scherm heb ik ook. Als ik grijze vakje spam wil aanvinken dan komt er een toegangsblokkade teken en kan ik het dus niet aanvinken.

Dus heb je dit scherm niet immers bij jou staat "Spam" dus blijkbaar niet aangevinkt of toch wel?

Plaats anders eens een screenshot van dat scherm.

Begrijp ik het goed dat jij in Thunderbird die mailbox weggegooid en weer teruggehaald had en dat sindsdien de spamfolder weg is?

Moet je dan wellicht bij die mailbox in Thunderbird nog aangeven dat de spamfolder gesynchroniseerd moet worden?


dit is mail KPN webmail mappen scherm. Er zijn nu 3 spam berichten maar die worden niet doorgestuurd naar Thunderbird en niet naar mijn smartphone. twee zijn terecht spam, maar de ander niet.

Ik had idd per abuis de mailbox “weggegooid” Nu inmiddels een nieuwe map aangemaakt, maar hoe die te synchroniseren, geen idee. In een andere box staat nog de originele niet door mij, maar m.i.door Thunderbird, aangemaakte spam map. Daarvoor staat een rood gekleurde hakbijl. 

In thunderbird serverinstellingen staat servertype : IMAP-mailserver, naam: imap.kpnmail.nl poort 993, gevolgd door mailadres


Ik ken Thunderbird verder niet maar in webmail staat alles in ieder geval goed om de spamfolder te synchroniseren.

Ik denk dat je in Thunderbird nog aan moet geven met welke map de spamfolder gesynchroniseerd moet worden maar ik zou niet weten hoe je dat kunt instellen.

Ik hoop dat er iemand zal reageren die ook Thunderbird gebruikt.


In ieder geval bedankt voor de berichten

Mvrgr.Bert