Skip to main content

De reply op inkomende via concepts wekt niet

melding email versturen mislukt, adres afzender is ongeldig.

Wat is hier aan de hand?

Het betref een concepts mail

@reziek 

Dan heeft de afzender waarschijnlijk bij “Antwoordadres” een foutief emailadres ingevuld. dat adres wordt dan gebruikt als retouradres.

Lukt het wel om email te versturen als je handmatig het (concepts) emailadres invult ?

Nee dat lukt helaas ook niet

@reziek 

De foutmelding is duidelijk “ongeldig emailadres".  Is er iets mis met de afzender ? Bijv. abonnement opgezegd ? veranderd ? etc.

Het gekke is op webmail werkt alles wel

Hallo ​@reziek 

Als het in webmail wel werkt dan ligt het waarschijnlijk aan een fout ingesteld afzender e-mailadres in je mailprogramma, misschien daar een tikfout gemaakt?

Het heeft altijd gewerkt, er is niets gewijzigd.

Ik ben er wel klaar mee

Alles gecontroleerd, staat in mijn beleving allemaal gied.

Wat is het afzender email adres

Het afzender e-mailadres is je eigen e-mailadres.

In een mailprogramma vul je dat in bij E-mailadres, bijvoorbeeld in Thunderbird:

Goedenavond,

ik begrijp helaas niet wat er aan de had is, ik heb 4 concepts mailadressen en alle 4 zijn ze op hol geslagen.

ik uw bovenstaande optie geprobeerd, geen resultaat, foutmelding bij reply op inkomende mail blijft komen.

om gek van te worden

Zou kpn alle concepts adressen uitgefaseerd hebben?

Nee, die bestaan nog, net getest met onderstaande instelling en dat werkt prima.

Gebruik je wel de juiste servers en poorten?
Je kan hier de instellingen vinden die je tegenwoordig moet gebruiken: https://www.kpn.com/service/ugs/instellen-e-mail-laptop-pc

Gebruik je voor de uitgaande server wel authenticatie, indien niet dan zou dat die foutmelding ook kunnen veroorzaken:

De 1ste keer vraagt hij om het wachtwoord als je nog geen authenticatie hebt gebruikt, vergeet dan niet het vinkje aan te zetten voor onthouden van het wachtwoord anders blijft hij elke keer om het wachtwoord vragen.

Ik werk hoofdzakelijk met een ipad/iphone i.v.m. mobiliteit.

ik ga uw bovenstaande gegevens proberen.

in ieder geval bedankt voor het meedenken, als het werkt meld ik het.

grt

Het is helaas niet gelukt, ik ga morgen met een schone lei beginnen, dus alles verwijderen en opnieuw instellen.

ieder geval bedankt voor het meedenken

Voor een iPad kan je ook de toestelhulp gebruiken, bijvoorbeeld deze: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/?page=apple-ipad-10-2-inch-7th-generation-(2019)-ipados-14/e-mail/handmatig-instellen/p4_d3950_t139_o1326

Bij email instellen kan je dan de KPN / Planet / Hetnet instellingen gebruiken als je het handmatig instelt.

Je kan eerst proberen of automatisch instellen lukt maar met sommige KPN domeinen gaat dat soms niet goed.

@reziek 

Heb je misschien recentelijk een update gehad ?

Ik heb inderdaad recent een update naar IOS 18.1.1 gehad.

@reziek 

Dan is waarschijnlijk daar iets mis gegaan.

Als alle accounts met IMAP werken dan kun je rustig alle accounts verwijderen en opnieuw aanmaken. Met een POP account moet je eerst heel goed nadenken wat je wel of niet en in welke volgorde moet doen.

Hoi ​@reziek. Wat vreemd dat dit gebeurd. Heb je het e-mailadres inmiddels verwijderd en opnieuw ingesteld in jouw e-mailsoftware? Ik ben benieuwd of het probleem inmiddels al is verholpen. 

Ik heb alles verwijderd en heb een nieuw emailadres aangemaakt,helaas zonder resultaat, zie onder.

is het mogelijk om de instellingen welke moeten worden ingevoerd in het account op een rij te zetten.

mijn mailadressen welke niet werken zijn destijds aangemaakt in concepts.nl.

dit is volgens mij enekele malen veranderd.

alleen ben ik nu totaal de weg kwijt welke gegevns waar exact moeten worden ingevoerd.

instellingen in mail:

Naam: Jan

Email: bikkel@concepts.nl

beschrijving: Concepts

server inkomende post

Hostnaam: imap.telfort.nl

gebruikersnaam: ke21621

wachtwoord:………..

server uitgaand post

Hostnaam: imap.tefort.nl

gebruikersnaam: ke21621

wachtwoors; ………..

server uitgaande post

SMTP

smtp.telfort.nl             AAN

geavanceerd

inkomende instellingen

gebruik SSL       AAN

Autenticatie; wachtwoord

voorvoegsel; IMAP-pad

serverpoort 993

Beste ​@reziek de gebruikersnaam moet een volledig emailadres zijn, of laat je slechts een deel zien i.v.m. de privacy, dan is dat ook goed.

voor IMAP zou ik de standaard imap@kpnmail.nl gebruiken en voor SMTP zou ik de standaard smtp.kpnmail.nl gebruiken.

Zie onderstaande richtlijn:

Ga ik proberen bedankt

Ik heb alles verwijderd en heb een nieuw emailadres aangemaakt,helaas zonder resultaat, zie onder.

is het mogelijk om de instellingen welke moeten worden ingevoerd in het account op een rij te zetten

….

alleen ben ik nu totaal de weg kwijt welke gegevens waar exact moeten worden ingevoerd.

….

Welke en waar je de gegevens moet invullen  kan je dus allemaal vinden in de toestelhulp waar ik hierboven ook al de link van geplaatst heb, mij een raadsel waarom je dat totaal negeert:

Voor een iPad kan je ook de toestelhulp gebruiken, bijvoorbeeld deze: https://www.kpn.com/service/mobiel/instellen/hulp-bij-instellen/?page=apple-ipad-10-2-inch-7th-generation-(2019)-ipados-14/e-mail/handmatig-instellen/p4_d3950_t139_o1326

Bij email instellen kan je dan de KPN / Planet / Hetnet instellingen gebruiken als je het handmatig instelt.

Je kan eerst proberen of automatisch instellen lukt maar met sommige KPN domeinen gaat dat soms niet goed.

Allen bedankt, het is uiteindelijk gelukt. Wachtwoord in google aangepast, dat was de spelbreker en het werkt weer

Reageer