Skip to main content
Antwoord

Aparte mail adressen voor mijn familie waar ze afzonderlijk mee kunnen mailen?

• November 21, 2025
  • 9 reacties
  • 93 keer bekeken

Forum|alt.badge.img

Hallo, ik heb op dit moment 1 kpnmail verzend emailadres en meerdere andere kpnmail adressen. Mail naar deze andere e-mailadressen komen binnen in outlook en webmail op dat ‘hoofd e-mail adres’. En emails vanuit outlook worden ook met dat hoofd e-mailadres verstuurd, zelfs als het een reactie is op een mail gericht naar 1 van die andere kpnmail adressen. Kan ik dat aanpassen, en zo ja, hoe?

Ik wil de mogelijkheid hebben dat bijvoorbeeld mijn zoon een e-mail kan uitsturen onder zijn eigen naam en misschien ook wel in outlook de mailboxen splitsen.

Beste antwoord door WMG-N

@69Peter 

Dan heb je waarschijnlijk één emailaccount (A) waar bijv. 3 andere emailadressen (B, C en D) aanhangen als een alias. Dan komt email gericht aan emailadres A ook binnen bij de andere emailadressen (B, C en D).

Als alle adressen xxxx@kpnmail.nl adressen zijn kun je naar de KPN klantenservice bellen (via een terugbelafspraak) om te vragen of zij van elk van die aliassen een apart emailaccount willen maken.

Bij een KPN internet abonnement mag je gratis 6 emailaccounts aanmaken. Ik hoop dat je daar voldoende aan hebt.

Neem gewoon een vel papier en schrijf op welk alias een emailaccount moet worden en welke aliassen aan welk emailaccount moeten blijven hangen/moeten worden verplaatst. En bel daarna met de KPN (ook beperkt bereikbaar op zaterdag).

Maak voor elk emailaccount dat je bij de KPN hebt een apart emailaccount aan in jouw emailprogramma. Dan moet je waarschijnlijk ook de ontvangen email naar het juiste emailaccount verplaatsen. Indien gewenst kan ik dit uitgebreider uitleggen.

9 reacties

JanD
Superuser
  • Superuser
  • November 21, 2025

Beste ​@69Peter , je gebruikt nu 1 account en meerdere aliassen,  door KPN adressen genoemd.

Je kunt meerdere accounts aanmaken, dan heeft ieder gezinslid binnen je huishouden een eigen account. 

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • Antwoord
  • November 21, 2025

@69Peter 

Dan heb je waarschijnlijk één emailaccount (A) waar bijv. 3 andere emailadressen (B, C en D) aanhangen als een alias. Dan komt email gericht aan emailadres A ook binnen bij de andere emailadressen (B, C en D).

Als alle adressen xxxx@kpnmail.nl adressen zijn kun je naar de KPN klantenservice bellen (via een terugbelafspraak) om te vragen of zij van elk van die aliassen een apart emailaccount willen maken.

Bij een KPN internet abonnement mag je gratis 6 emailaccounts aanmaken. Ik hoop dat je daar voldoende aan hebt.

Neem gewoon een vel papier en schrijf op welk alias een emailaccount moet worden en welke aliassen aan welk emailaccount moeten blijven hangen/moeten worden verplaatst. En bel daarna met de KPN (ook beperkt bereikbaar op zaterdag).

Maak voor elk emailaccount dat je bij de KPN hebt een apart emailaccount aan in jouw emailprogramma. Dan moet je waarschijnlijk ook de ontvangen email naar het juiste emailaccount verplaatsen. Indien gewenst kan ik dit uitgebreider uitleggen.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 22, 2025

Dank je wel, dan ga ik hier mee aan de slag, Het zijn inderdaad allemaal kpnmail.nl adressen.

Jasper van KPN
Moderator

Hoi ​@69Peter, je bent al goed op weggeholpen zo te zien. Zoals je het beschrijft lijken alle e-mailadressen inderdaad als aliassen te zijn aangemaakt, in plaats van eigen mailboxen. De telefonische klantenservice kan je hierbij helpen, om de aliassen te verplaatsen naar mailboxen. Alle mail die naar een van de aliassen is gestuurd zal daarbij blijven staan bij de hoofdmailbox. Is het via die weg gelukt?

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • November 25, 2025

@Jasper van KPN 

Ik zag dat je een wijziging had aangebracht in mijn antwoord. Is de KPN klantenservice alleen nog maar bereikbaar via een “terugbel afspraak” en kan men niet meer met 0800 - 0402 bellen ? Is daar een reden voor ? Ander beleid bij de KPN ?

Jasper van KPN
Moderator

De terugbelafspraak heeft de voorkeur inderdaad, zodat men zelf een moment kan kiezen waarop ze gebeld willen worden.

Forum|alt.badge.img
  • Auteur
  • Deelnemer
  • November 26, 2025

Het is helemaal gelukt. Ik heb aparte e-mail accounts aan kunnen maken en de e-mailadressen aan deze accounts gekoppeld.  Er is wel een aandachtspunt. Als je e-mailadressen wil omhangen naar een nieuw e-mail account dan moet je eerst het e-mailadres onder het bestaande account verwijderen. Wat er dan gebeurt is dat het e-mailadres voor een periode van  30 dagen of 3 maanden gereserveerd wordt. In die periode kan je niet zelf dat e-mailadres gebruiken om een nieuw account te maken. Daarvoor heb je de hulp van helpdesk nodig om de reservering eraf te halen. Dit hebben we zaterdag samen online gedaan en dat ging helemaal goed. Echt een goede service. Dank voor alle adviezen.

Jasper van KPN
Moderator

Goed om te lezen dat het gelukt is ​@69Peter! Zo'n reservering is inderdaad 3 maanden, maar de klantenservice kan die verwijderen zodat je 'm opnieuw kunt aanmaken. WGM kennende is dat ook waarom hij je al naar mijn telefonische collega's verwees, zodat dat samen met jou snel gedaan kon worden 🙂

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • December 2, 2025

@69Peter 

Nog een laatste reactie:

Aangezien je alleen aliassen met een @kpnmail domein had, had de KPN klantenservice van elk van deze aliassen een apart email account kunnen maken, zonder dat jij nieuwe accounts had hoeven aanmaken. Geeft niks, op jouw manier is het ook gelukt.