Skip to main content

Goedemiddag,

Ik probeer al weken om mijn Apple mail (programma) in te stellen met mijn @planet.nl adres. Voorheen heeft dit altijd gewerkt, echter ik krijg hem op geen enkele manier meer ingesteld, behalve via pop. Maar via pop wil ik hem niet ingesteld hebben omdat ik via al mijn apparaten mails wil verwijderen etc. 

 

Ik heb alle (server)instellingen en dergelijke geprobeerd die op dit forum staan beschreven, echter niets helpt.

 

Gr. Kevin

Hoi @Kevins88, welkom op het forum!

Wat balen dat het niet lukt om jouw Planet e-mailadres in te stellen op Apple Mail. Heb je al eens naar deze pagina gekeken: E-mail instellen ? Je wordt dan stapsgewijs geholpen om jouw e-mail in te stellen als je kiest voor het juiste apparaat, het juiste e-mailprogramma en het juiste e-mailadres. Ik hoop dat het nu lukt! Houd je me op de hoogte?


Hé @Jose_ 

Bedankt voor je reactie. Ik ken die pagina waarnaar jij verwees, alleen als ik daar naar Apple Mail ga word ik doorverwezen naar de pagina van Apple en die is erg summier en behandelt enkel de standaard instellingen voor het toevoegen van een mailaccount. 
 

Het lukt mij maar niet, ondanks dat ik denk ik toch wel  een beetje ‘verstand’ heb van mijn iMac haha. 
 

dus.. help!!


@Kevins88 Balen dat het nog niet is gelukt! Zou je een screenshot van je instellingen willen sturen? Dan kan ik dat even nakijken. Zorg ervoor dat eventuele privégegevens zoals je e-mailadres niet leesbaar zijn. :blush:


@Jose_ Kan ik je dat in een privébericht sturen? Want iedereen kan dit dan zien toch?


@Kevins88 Het is helaas niet mogelijk om afbeeldingen in een privébericht te versturen. Je mag het wel naar mij mailen. Ik stuur je het betreffende e-mailadres in een privébericht. 


@Kevins88 Bedankt voor de foto via de mail. De instellingen zien er gewoon goed uit, heel vreemd dat het niet lukt! Heb je hierover al contact gehad met Apple zelf? 


@Jose_ Ja, alleen verwijzen zij mij weer naar KPN.. :sweat:


@Kevins88 Hmm, je zou dan nog eens kunnen proberen om de mailbox helemaal te verwijderen en vervolgens opnieuw toe te voegen aan Apple Mail. Heb je dat al eens geprobeerd?


@Jose_ Ja ook dat heb ik al meermaals geprobeerd. Ik heb denk ik het hele forum bekeken maar nergens een antwoord gevonden wat mij kan helpen.


@huistijger en @wjb, hebben jullie nog ideeën hierover?

@Kevins88, zou jij alsnog de screenshots met instellingen hier willen plaatsen? Zo kunnen andere forumgebruikers je ook helpen. Het is handig om je e-mailadres dan even af te schermen op de screenshots. Ik wil dat ook wel voor je doen, maar heb wel jouw toestemming nodig om de screenshots dan openbaar te delen. :relaxed:


Bij deze met toestemming van @Kevins88 een screenshot van zijn instellingen: 

 

 


@Kevins88 Ik heb het voorgelegd aan mijn collega-moderators, maar helaas weet niemand wat hiervan precies de oorzaak kan zijn. Je vult de instellingen goed in, dus dat gaat goed. Het lijkt daarom mis te gaan bij Apple Mail. Ik wil je niet van het kastje naar de muur sturen, maar ik denk wel dat je het beste toch nog eens je vraag bij Apple Mail kunt stellen.Â